SANATATE & FITNESS

12 alimente care iti pot imbunatati puterea psihica

Nutritia joaca un rol vital in cadrul functionarii optime a creierului tau. Daca combini anumite alimente, un somn odihnitor, o buna hidratare si exercitii fizice, poti ajunge un mic Einstein mai repede decat te-ai astepta. Iata 12 alimente care-ti pot imbunatati puterea psihica, potrivit celor de la lifehack.org:

12. Rozmarinul

Rosemary

Aceasta planta te poate ajuta sa-ti imunatatesti performatele psihice si sa dobandesti claritatea mentala. Adauga rozmarin peste felurile tale preferate de mancare si bucura-te de beneficiile sale.

11. Ceaiul verde si ceaiul negru

green-tea

Studiile au demonstrat proprietatea ceaiului verde si al ceaiului negru de a stimula secretia unei substante implicata in capacitatile cognitive. Aceasta este substanta care le lipseste pacientilor bolnavi de Alzheimer. Ambele ceaiuri se pare ca ar avea aceleasi efecte asupra acestei boli precum medicamentele de specialitate. Dintre ceaiul verde si ceaiul negru, ceaiul verde este superior datorita efectelor sale de durata.

10. Ginko biloba

shutterstock_98044826

Aceasta planta a fost utilizata de secole in cultura asiatica si este foarte bine cunoscuta datorita proprietatilor miraculoase asupra creierului. Aceasta dilata vasele sanguine la nivel cerebral, astfel creierul avand parte de o mai buna oxigenare. Cu toate acestea, nu te astepta la schimbari majore in doar cateva zile.

9. Ciocolata neagra

Dark-chocolate

Cand discutam despre ciocolata, cu cat mai neagra cu atat mai bine. Incearca sa optezi pentru ciocolata care are in compozitie peste 70% cacao. Acest desert delicios este foarte bogat in antioxidanti, denumiti flavanoli, care imbunatatesc circulatia sanguina la nivelul creierului si protejeaza celulele organismului impotriva imbatranirii premature. Deasemenea, ciocolata are proprietati afrodisiace.

8. Soia

soy

Soia, alaturi de celelalte alimente descrise in acest articol, este foarte bogata in proteine care stimuleaza functionarea excelenta a neurotransmitarilor asociati cu memoria. Pudra de proteina de soia reprezinta o forma concentrata a acestui aliment si poate fi gasit in diferite variante. Soia are proprietatea de a-ti oferi flexibilitatea mentala de care ai nevoie si imbunatatirea memoriei.

7. Broccoli

Broccoli

Chiar daca toate legumele sunt foarte bogate in antioxidanti si vitamina c, broccoli este o leguma aparte si poate fi denumita o un super aliment. Creierul, cu toate nu are o greutate foarte mare, consuma foarte multa energie si este mult mai vulnerabil atacului radicalilor liberi, iar antioxidantii te ajuta sa elimini aceasta problema. Broccoli este foarte bogat in antioxidanti, este foarte bine cunoscut ca o leguma care lupta impotriva cancerului si este foarte bogat in vitamina K, care este recunoscuta pentru proprietatea de a imbunatatii functiile cognitive.

6. Zinc

Zinc

Zincul este unul dintre elementele de care corpul are nevoie pentru mentinerea sanatatii mentale. Acest mineral regleaza comunicarea dintre neuroni si hippocampus***???****????*** . Zincul este depozitat in interiorul celulelor nervoase, cea mai mare concentratie de astfel de celule aflandu-se in ????HIPOCAMPUS??, partea creierului raspunzatoare de functiile invatarii si ale memoriei. Surse de zinc sunt semintele de dovleac, ficatul, alunele si nucile.

5. Vitamine: Vitaminele din complexul B/ Acidul Folic/ Fier

grapefruit

Alimente care contin toate cele trei vitamine si minerale sunt: varza kale, chard, spanacul si alte vegetale de culoare verde inchis. Vitaminele B6 si B12 pot reduce nivelul homocisteinei????? din sange. Un nivel ridicat al ??homocisteinei? poate duce la tulburari psihice, un nivel crescut al acestei substante fiind depistat la pacientii care sufera de Alzheimer. Surse de vitamina B sunt ouale, lintea, fasolea si boabele de soia. Fierul ajuta creierul sa se oxigeneze iar pentru ca acest mineral sa fie asimilat de catre organism are nevoie de vitamina C, asa ca, nu uitati sa consumati fructe.

4. Rosii

Tomatoes

Rosiile sunt foarte bogate intr-un antioxidant numit licopen, care are proprietatea de a lupta impotriva radicalilor liberi.

3. Afinele

Blueberries

In comparatie cu alte fructe si legume, afinele sunt cele mai bogate in antioxidanti, dar si zmeura, murele sunt o adevarata magazie de antioxidanti. Acestea au beneficiul de a stimula memoria pe termen scurt si coordonarea, iar toate aceste beneficii provin de aceste bobite mici albastre.

2. Acizi grasi esentiali

natural-fatty-acid

Creierul tau este cel mai gras organ din organism, contine 60% grasime. Asta inseamna ca acest organ are nevoie de acizi grasi esentiali precum DHA si EPA pentru a repara si construi sinapsele asociate cu memoria. Organismul nostru nu produce astfel de acizi grasi, asa ca trebuie sa-i suplimentam prin dieta. Ouale, semintele de in, pestele gras, precum somonul, sardinele si heringul sunt foarte bune surse de acizi grasi esentiali

1. Alune si nuci

nuts

Jurnalul American de Epidemiologie a publicat un studiu in care prezenta legatura dintre suplimentarea prin alimentatie a vitaminei E si declinul mental. Nucile, migdaleles, avocado si semintele sunt o foarte buna sursa de vitamina E. Semintele de floarea soarelui contin un aminoacid care imbunatateste nivelurile serotoninei, de exemplu.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide