INEDIT: TOP 10 beneficii ale mersului pe jos!

821

Pe cat de banal pare pe atat de important este! Mersul pe jos ofera mai multe beneficii organismului decat va inchipuiti. Ganditi-va doar ca un studiu al Harvard Business Review arata ca statul pe scaun la birou are atat de multe efecte negative asupra corpului uman incat poate fi comparat, din unele puncte de vedere, cu fumatul. Si asta in ciuda faptului ca mersul este atat de simplu. Gasiti mai jos un top zece al motivelor pentru care ar trebui sa acordati mult mai multa atentie mersului pe jos.

10. Reducerea in greutate

low section view of three people walking

Cel mai simplu mod de a slabi este sa aveti serviciul intr-o zona relativ apropiata de casa, astfel incat sa puteti merge la lucru pe jos. Diferenta intre a merge pe jos la serviciu si a merge cu masina poate fi cuantificata intre 3 si 5 kilograme in plus sau in minus. Mersul pe jos la lucru nu are insa doar efecte fizice asupra organismului, ci si psihice, cu timpul ajungand sa fiti mult mai predispusi la efort fizic.

9. Scade riscul aparitiei cancerului

numarul 9

Studii stiintifice arata faptul ca mersul pe jos zilnic poate reduce riscul aparitiei cancerului, atat la barbati cat si la femei. La femei, mersul pe jos intre o ora si trei ore pe saptamana, poate reduce riscul aparitiei cancerului cu aproape 20 la suta. Iar femeile care merg intre 3 si 5 ore pe saptamana pot reduce riscul aparitiei cancerului cu aproape 50 la suta! Un alt studiu a demonstrat ca barbatii care sufera de cancer la prostata si merg pe jos cel putin 3 ore pe saptamana reduc posibilitatea extinderii bolii cu peste 50 la suta.

8. Reduce riscul aparitiei bolilor de inima

numarul 8

Sunt chiar foarte multe studii care arata ca exista o legatura directa intre o inima sanatoasa si mersul pe jos. In principiu, cu cat mergeti mai mult pe jos cu atat reduceti mai mult riscul aparitiei bolilor de inima.  Spre exemplu, pensionarii  care au mers, in medie, doi kilometrii pe zi, ajung la batranete sa aiba o inima foarte sanatoasa. In acelasi timp, femeile care obisnuiesc sa mearga pe jos  reduc riscul aparitiei bolilor de inima cu 40 la suta.

7. Regleaza tensiunea

Blood pressure measuring studio shot

Mersul pe jos ajuta la reglarea tensiunii arteriale si la reducerea aparitiei bolilor de inima. Un studiu realizat de Institutul Korean pentru Știința Sportului a demonstrat ca mersul pe jos, sau exercitiile fizice similare, timp de 30 minute pe zi si cinci zile pe saptamana, reduce semnificativ tensiunea arteriala.

6. Scade riscul aparitiei diabetului

numarul 6

Diabetul este direct legat de obezitate si greutate. Prin urmare, nu este deloc surprinzator ca mersul pe jos ajuta la slabit si reduce riscul aparitiei diabetului. Un studiu publicat in New England Journal of Medicine si realizat pe un esantion de 3000 de adulti cu probleme de greutate, care au inceput sa mearga  doua ore si jumatate pe saptamana,  a demonstrat ca riscul aparitiei diabetului a fost redus cu 58 la suta.

5. Previne blocarea arterelor

numarul 5

Cum am mentionat si mai sus, mersul pe jos reduce riscul aparitiei bolilor de inima si regleaza tensiunea arteriala, ceea ce automat duce si la reducerea riscului de blocare a sangelui. Un alt studiu, realizat de data aceasta de Journal of the American College of Cardiology, a demonstrat faptul ca exercitiile fizice facute inaintea mesei previn blocarea vaselor de sange cu grasimi. In principiu, datorita faptului ca se pune sangele in miscare.

4. Imbunatateste starea psihica

numarul 4

Boli psihice, precum depresia sau anxietatea, pot fi destul de usor prevenite sau ameliorate cu ajutorul exercitiilor fizice. Mersul pe jos ajuta la eliberarea in organism a endrofinelor, substanta ce influenteaza direct creierul si starea de bine. In plus, activitatile fizice ajuta la cresterea gradului de incredere in sine.

3. Combate artrita

numarul 3

Se spune ca un corp aflat in miscare va ramane in miscare. Adica, daca obisnuiti sa faceti miscare si cand avansati in varsta veti ramane activ. Un studiu realizat timp de opt spatamani asupra unui barbat ce suferea de artrita la genunchi, care a mers zilnic timp de opt saptamani, a constatat o reducere semnificativa a durerii in genunchi precum si o crestere a mobilitatii cu aproape 40 la suta. Si totul fara medicamente.

2. Ajuta la o sarcina sanatoasa

numarul 2

Mersul pe jos timp de o jumatate de ora pe zi, in timpul sarcinii, ajuta la ameliorarea durerilor de spate, a umflarii picioarelor si reduce posibilitatea aparitiei constiparii.

1. Este sanatos pentru creier

numarul 1

Conform unei cercetari a Rush University Medical Center, mersul pe jos previne riscul aparitiei atrofiei cerebrale si scaderii capacitatii mentale. In plus, posibilitatea aparitiei bolii Alzheimer este redusa cu aproape 50 la suta. Concluzia este ca indiferent de varsta beneficiile mersului pe jos sunt evidente si indiscutabile.