LIFE SPORT

MANCARE SANATOASA: TOP 10 recomandari din partea specialistilor in nutritie pentru micul dejun!

Micul dejun poate fi startul unei zile perfecte din punct de vedere nutritiv si energic, motiv pentru care preferintele expertilor nutritionisti privind cea mai importanta masa a zilei pot fi un model perfect si usor de urmat pentru cei care isi doresc o alimentatie mai sanatoasa.

In ceea ce priveste prima masa a zilei, cercetatorii considera ca persoanele care consuma micul dejun cu regularitate se simt mai alerte, sunt mai putin predispuse la obezitate si sunt mai sanatoase in general, prezentand chiar un risc redus de diabet si de boli cardiace, scrie Huffington Post, citat de Mediafax.

Desi importanta micului dejun este cel mai probabil cunoscuta de toata lumea, nu oricine are timp in fiecare dimineata sa includa alimente cu adevarat nutritive la inceputul zilei. Recomandarile urmatoare constituie preferintele unor experti in alimentatie pentru micul dejun, alese pe principiul „rapid si nutritiv”:

10. Unt de migdale cu paine prajita si fructe proaspete

numarul 10

Nutritionistul Dawn Jackson Blatner recunoaste ca are patru tipuri preferate de mic dejun:

– Terci de ovaz cu nuci/ seminte si fructe proaspete taiate bucati, in special potrivit pentru „diminetile infometate”

– Bautura „smoothie” verde, pentru diminetile dupa serile cu cine bogate sau pentru cele foarte calde

– Tofu cu sos pesto, omleta cu spanac si paine din faina integrala, recomandat pentru diminetile cu mai mult timp liber

– Unt de migdale pe paine prajita din faina integrala, alaturi de fructe proaspete, potrivit pentru o dimineata pe fuga.

9. Omleta in pita

numarul 9

„Unul dintre mic-dejunurile mele preferate consta in omleta din doua oua preparata in doar o lingurita de ulei de masline”, explica Elizabeth M. Ward. „Tai in jumatate o pita din faina integrala de 15 centimetri si umplu fiecare bucata cu jumatate din omleta. Acopar ouale cu aproximativ 30 de grame de branza rasa si sos.”

Nutritionistul, care mentioneaza ca odata a adaugat o mandarina, spune ca micul ei dejun trebuie sa contina cate o doza din fiecare grupa de alimente: cereale integrale, lactate si fructe si in jur de 20 de grame de proteine.

8. Pizza-chifla englezeasca

numarul 8

Cum se prepara, potrivit nutritionistului Joy Bauer: Taie pe jumatate o chifla din faina integrala si pune partile la prajit. Acopera fiecare jumatate cu sos de rosii, cu branza mozarella semi-degresata rasa si un praf de piper rosu. Se pun la cuptor si se coc la foc mic pana cand branza se topeste.

7. Unt de arahide si smoothie de banane

numarul 7

Susan Mitchell, nutritionist si doctorand, are de ales intre doua retete de mic dejun. Prima consta intr-o bautura „smoothie” facuta din: lapte degresat, iaurt grecesc slab, banana inghetata, una sau doua linguri de seminte de in si una sau doua linguri de unt de arahide sau de migdale si gheata.

A doua reteta consta intr-o vafa din cereale integrale facuta in casa, cu unt de arahide si completata cu afine proaspete si un pahar de lapte degresat.

6. Omleta cu branza cheddar si rosii

numarul 6

Elisa Zeid recomanda trei retete de mic dejun ca fiind favoritele ei: paine din faina integrala si un ou preparat ca omleta cu branza cheddar si felii de grapefruit; biscuiti din cereale integrale si o bucata de branza cheddar, alaturi de felii de grapefruit; un castron de cereale cu lapte.

„Pentru cereale sugerez un tip cu cel putin trei pana la cinci grame de fibre pe portie si nu mai mult de dublul acestei cantitati de zahar. Adaugarea de fructe proaspete de padure si / sau nuci sau seminte si lapte fara grasimi contribuie cu multe grupe de alimente si nutrienti cheie care sa te mentina satul si sa te porneasca dimineata.”

5. Chefir si capsuni

numarul 5

Micul dejun preferat de Monica Reinagel are doua etape:

– Un pahar de chefir cu piure de capsuni pe la 7:30 sau 8:00

– Omleta cu sos (sau alt fel de mancare mai consistent), la 10 sau 11 dimineata.

„Chefirul nu ar fi suficient ca sa-mi asigure energia pana la pranz, dar nu imi e destul de foame la primele ore pentru un mic dejun mai mare. Celalalt avantaj: chefirul este destul de usor incat sa pot merge la sala imediat dupa ce il beau fara sa ma simt epuizata.”

4. Branza de vaci cu cereale si fructe

numarul 4

– o jumatate de cana de branza de vaci fara grasimi

– un sfert de cana de cereale integrale

– un sfert de cana de capsuni proaspete

3. Smoothie roz

numarul 3

Rochelle Sirota spune ca in diminetile mai reci prefera biscuiti din ovaz cu seminte chia si sirop din scortisoara si artar, iar in zilele mai calde recurge la urmatoarea reteta de smoothie:

– 2 degete de zer de proteine

– o banana coapta

– o cana de afine, capsuni si zmeura proaspete/ inghetate

– 220 de grame de lapte de migdale sau de cocos neindulcit

– o lingura de unt de cocos

– o lingurita de praf Maca

– o lingurita de praf Camu camu

– o lingurita de extract de vanilie

Se amesteca in blender si se acopera cu boabe de cacao, seminte de in si chia.

2. Ovaz cu vanilie si cirese

numarul 2

Expertul in nutritie Angela Ginn-Meadow are doua preferinte de mic-dejun:

– Ovaz cu vanilie si cirese: ovaz gatit la foc mic cu cirese uscate, la care se adauga seminte si extract de vanilie. Peste toate acestea se toarna miere calduta.

– Omleta florentina: albusuri de oua cu sote de spanac, ceapa si piper rosu, branza si o felie de paine integrala.

1. Clatite pline de proteine

numarul 1

– o banana mica, foarte coapta

– 2 oua sau 4 albusuri de ou

– o lingura de unt de arahide sau de migdale

– un praf de scortisoara, la alegere

– o picatura de esenta de vanilie sau de migdale, la alegere

Instructiuni:

1. Zdrobeste banana, adauga ouale si amesteca bine. Bate in unt de arahide si orice alte condimente sau esente.

2. Incalzeste tigaia si toarna o lingura mare de aluat. Tine pe foc pana se rumeneste pe o parte (trei minute sau mai mult), intoarce si repeta procedura.

1 Comentariu

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide