SANATATE & FITNESS

SAPTE moduri prin care poti evita supra-antrenamentul pentru totdeauna

Ai trecut vreodata printr-o perioada in care nu doar ca nu observai rezultate dar ai scazut in viteza cu care te indreptai spre scopurile tale? Este posibil sa fi victima unei situatii comune numita supra-antrenarea.

Supra-antrenamentul are loc atunci cand frecventa si intensitatea antrenamentului sunt mai mari decat capacitatea organismului de a se reface. Pentru a preveni aceasta situatie nedorita, este crucial necesar sa-ti asiguri odihna si sa-ti urmezi dieta cu strictete. Astfel muschii tai vor creste, lucru datorat nutrientilor pe care-i asiguri corpului si a odihnei. Cu toate ca pare contra-intuitiv, antrenamentele lungi nu sunt cele mai eficiente. Elimina sesiunile maraton din programul de antrenament si vei observa schimbari pozitive, sustin cei de la mesfitness.com. Iata sapte moduri prin care poti evita supra-antrenamentul pentru totdeauna:

7. Imbratiseaza schimbarea

fat-man-skinng-man

Corpul tau atunci cand se obisnuieste cu aceleasi tipuri de exercitii incepe sa nu mai raspunda la fel de eficient precum la inceput. Exercitiile noi sunt adesea echivalate cu cresterea musculara. Prin introducerea a noi exercitii in programul  tau de antrenament fortezi corpul sa se adapteze la noi stimuli, in ultima instanta conducandu-te spre crestere musculara.

6. Fixeaza-ti prioritatile

legs-workout-full-body-18112011

Slabind intensitatea antrenamentului in perioada in care incepi sa te antrenezi este un mod foarte eficient de a-ti ajuta corpul sa se adapteze noilor conditii, deasemenea corpul tau o sa aibe mai mult timp sa se refaca.

5. Masaj

masaj-constanta1

Masajul este foarte eficient, acesta-ti relaxeaza muschii, imbunatateste circulatia sangelui si elimina acidul lactic si alte toxine din muschi. Masajul periodic este un secret al marilor campioni si reprezinta o modalitate prin care-ti poti ajuta corpul sa functioneze in conditii optime.

4. Odihneste-te suficient

rest-post-workout-abs-build-muscle-2812011

In plus fata de solutia de a face perioade de pauza intre antrenamente, o perioada sufienta de timp in care te odihnesti este cruciala pentru repararea si refacerea tesutului muscular. Un studiu publicat in Jurnalul Britanic de Sport si Medicina (British Journal of Sports Medicine) a sustinut ideea potrivit careia, pentru a te reface si a repara tesutul muscular, piatra de temelie este reprezentata de odihna suficienta. Perioada de odihna depinde de la individ la individ in parte, dar, pentru a fi siguri, minimul este de 7 ore.

3. Seteaza-ti limita

fcrb-gym-bag-2009-ss-1

Dupa aproximativ o ora, nivelurile testosteronului din corpul tau incep sa scada, iar cele ale cortizolului incep sa creasca. De vreme ce testosteronul este raspunzator de cresterea in masa musculara, iar cortizolul este raspunzator pentru acumularea de grasime, acest lucru este complet opus fata de ce dorim cu adevarat sa se intample. Un maraton de antrenament este un mod sigur prin care poti sa te supra-antrenezi. Pentru cele mai bune rezultate, antrenamentele de o ora sunt cele mai eficiente.

2. Doua zile pe saptamana

rest-and-recovery-from-workouts

Fara odihna suficienta, oamenii pot cu usurinta sa intre intr-o stare de supra-antrenament. Timpul petrecut in afara salii de fitness este la fel de important ca cel petrecut inauntru, ba chiar mai important deoarece muschii cresc in perioada de refacere de dupa antrenament. Majoritatea oamenilor care experimenteaza supra-antrenamentul fac greseala de a se antrena mai cu strajnicie, in loc sa faca o perioada de pauza pentru a ajuta corpul sa se refaca. Este de preferat ca doua zile pe saptamana sa fie dedicate odihnei.

1. Consuma carbohidrati indeajuns

Carbs-Galore

Conform unui studiu publicat in Jurnalul de Stiinta si Sport  “cel mai bun tratament pentru  supra-antrenament este prevenirea acestuia”. Studiul deasemenea sugereaza ca o cantitate suficienta de carbohidrati este imperios necesara pentru refacerea musculara si prevenirea supra-antrenamentului. Carbohidratii sunt necesari pentru recuperarea musculara si energie, iar lipsa acestora poate conduce corpul intr-o stare catabolica in care foloseste tesutul muscular pentru a asigura energie organismului.

 

 

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide