SANATATE & FITNESS

Se poate SLABI mancand. Alimentele MINUNE care pot face asta

Cum tot mai multa lume vrea sa piarda in greutate, va oferim o serie de alimente care va pot ajuta sa realizati asta.

Specialistul Click în nutriţie, dr. Vera Daghie, ne spune care sunt acestea.

Anumite fructe, legume, mirodenii sau condimente necesită pentru digerarea lor un consum mai mare caloric decât conţin ele însele. De exemplu: 100 grame de ananas conţine 30 calorii, dar pentru a fi digerate, organismul nostru consumă 60 calorii.

Făcând un calcul simplu, avem un câştig de -30 calorii. Aşadar, slăbim mâncând! Prin urmare, alimentele care au calorii negative sunt extrem de utile în diete, pentru proprietatea lor de a arde natural grăsimile.

Ce nu ne îngraşă

FRUCTE: ananas, mere, pere, grapefruit, lămâi, mandarine, portocale, zmeură, căpşuni, pepene roşu, pepene galben;

LEGUME: ţelina, morcovi, broccoli, varză, conopidă, spanac, laptuci, sparanghel, sfeclă, andive, roşii, castraveţi, ardei gras, ceapa, ardei iute;

CONDIMENTE: pătrunjel, busuioc, cuişoare, salvie;

MIRODENII: menta, cimbru, tarhon, usturoi, leuştean.

Este foarte important de ştiut faptul că aceste alimente nu pot fi consumate oricum şi oricând. Ele necesită un anumit timp de digerare corespunzător şi, mâncate haotic şi în anumite combinaţii pot avea efect invers.

Mai clar, nu putem mânca non-stop aceste alimente mizând pe faptul că au calorii scăzute şi vom slăbi. Trebuie respectat un program strict de masă (orele între mese la fel), iar combinaţiile dintre alimente trebuie să fie optime. De asemenea, trebuie să ţinem cont de faptul că nu ne putem hrăni doar cu fructe şi legume.

Alimentele care au calorii (legumele) se pot combina cu carne, brânză, ouă şi se pot folosi drept ingredient pentru supe, ciorbe sau salate.

Fructele, însă, se consumă doar în combinaţie cu alte fructe. Excepţie face doar pepenele roşu, singurul fruct care nu se combină cu alt fruct, se consumă, de obicei, pe stomacul gol sau la un interval rezonabil de la o altă masă (2 – 4 ore).

4 sfaturi importante

Dacă doreşti o scădere ponderală mergând pe principiul alimentelor cu calorii scăzute, introduce treptat în meniul tău alimentele amintite.

– Nu abuza de crudităţi deoarece vă pot crea neplăceri în sfera digestivă;

– Prepară legumele la aburi sau grătar şi nu vă sfiiţi să adăugaţi din belşug condimente, mirodenii;

– Încercaţi să consumaţi fructe şi legume de sezon, de preferat autohtone;

– Bea minimum 2 litri apă plată/zi (Atenţie: în aceşti 2 litri NU se iau în calcul alte băuturi cum ar fi: cafeaua, ceaiul, supa etc). Nu consuma apă în timpul mesei sau imediat după (lăsaţi să treacă minim 15 minute)

foto: click.ro

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide