Principala scuza a oamenilor care nu merg la sala este aceea ca nu au timp. Petrec prea mult timp la lucru, ajung tarziu acasa, nu mai au timp de familie, in fine, ințelegeti voi, nu prea mai este timp si pentru sport. Insa realitatea arata ca sunt o multime de activitati care te fac sa pierzi vremea degeaba la sala si ca timpul ar putea fi folosit mult mai util. Ca sa fim sinceri, toti suntem ocupati, trebuie doar sa folosesti timpul in mod eficient. Gasiti mai jos un top zece al motivelor pentru care pierzi vremea la sala!

10. Stai in vestiar

numarul 10

Daca mergi la sala doar pentru a ridica niste greutati, chiar ai nevoie de un vestiar, in care sa te schimbi, apoi sa faci sport, dupa care sa faci dus, sa te schimbi iar?! Petreci mai mult timp in vestiar decat in sala. Daca stii ce grupe de muschi vrei sa lucrezi sau ce exercitii intentionezi sa faci, de multe ori ai nevoie doar de un prosop si de un deodorant. Poti face dus acasa. Oricum, ideea de baza este sa minimalizezi pe cat poti timpul petrecut in vestiar.

9. Astepti dupa aparate

numarul 9

Acesta este principalul motiv pentru care se pierde mult timp la sala. Adevarul este ca o sala de sport populara in oras poate fi motivanta. Ca sa nu mai vorbim de cateva domnisoare sexy care trag din greu de fiare… Insa, ca sa nu divagam, toate acestea te pot face sa stai si cate un sfert de ora ca sa prinzi aparatul pe care il preferi. Cel mai simplu este sa te adaptezi si sa incerci sa folosesti aparatele disponibile, dar in functie de necesitatile tale. Orice ai alege, nu te duce la sala ca sa stai pe margine si sa te uiti la altii cum lucreaza.

8. Separi exercitiile

numarul 8

Marea majoritate a barbatilor merg la sala pentru a folosi aparatele pentru piept. Doamnele si domnisoarele prefera, in general, bicicleta. Decat sa folosesti trei tipuri de greutati sau trei aparate diferite pentru a lucra pieptul, bratele si/spatele, fiecare in parte, foloseste un singur aparat care pune la treaba cea mai mare parte a acestor muschi. Cauta sa te folosesti de acele aparate care pun la treaba mai multe grupe de muschi, in timp ce incalzesc alte segmente al corpului. E mult mai util asa si mult mai economic din punct de vedere al timpului.

7. Te concentrezi pe aparate

numarul 7

E destul de trendy sa te chinui o ora cu cel mai mare si mai complicat aparat existent in sala. Din pacate, acesta nu garanteaza si cele mai bune exercitii. Specialistii in domeniu si sportivii profesionisti prefera oricand ridicarea greutatilor sau greutatile simple in detrimentul unor aparatele complicate. Explicatia cea mai evidenta este aceea ca aparatele sunt rareori calibrate dupa nevoile tale si forta ta, astfel ca devin de multe ori o pierdere de vreme. Incearca sa lasi aparatele mai spre sfarsitul programului, atunci cand muschii tai sunt deja spuizati si nu prea mai ai multa forta. Ajuta la definire.

6. Nu profiti de exercitiile in seturi

numarul 6

Intreaba orice instructor si vei vedea ca exercitiile in seturi, stabilite pentru nevoile tale precise, sunt cele mai eficiente. In loc sa stai o ora alternand intre doua aparate, stabileste un set de exercitii pentru acea parte a corpului care te intereseaza in mod deosebit si urmeaza programul. Multe pot fi chiar dificile, asa ca poti face pauze de cateva secunde intre exercitii sau pentru o gura de apa, dupa care continui. Poti folosi un sfert de ora mult mai eficient decat o ora de tras la nu stiu ce aparat inutil.

5. Apa pentru rehidratare

Man Drinking after Exercise

Sunt destui ”sportivi” uita sa-si ia apa si apoi, la jumatatea exercitiului pleaca dupa ea. Sau care isi aranjeaza lucrurile intr-un colt al salii si fac pauze lungi pentru a traversa sala dupa o gura de apa. Ia o sticla mica de apa cu tine si treci la treaba!

4. Stretching

numarul 4

Pa cati nu i-ati vazut ca vin la sala si stau 20 de minute in fandari sau exercitii de stretching. In definitiv, nu sunt rele, insa de multe ori sunt o pierdere de vreme. Ce rost are sa faci fandari daca pe urma tu tragi bicepsi? Cel mai indicat este sa faci o incalzire activa, care sa iti puna sangele in miscare, dupa care pornesti exercitiile treptat. Daca nu esti Nadia Comaneci si te pregatesti de un exercitiu la paralele, 20 de minute de stretching sunt echivalentul a te uita 20 de minute la televizor, pe canapea.

3. Incazirea excesiva

numarul 3

Este foarte important ca inainte de a te apuca de exercitii sa faci o incalzire corespunzatoare. Daca nu stii exact ce inseamna asta intreaba un instructor. Nimic de discutat aici. Insa, de la o incalzire facuta ca la carte si pana la a sta un sfert de ora la incazire este diferenta mare. Apoi, odata ce te-ai incalzit… esti cald, ce rostare sa tot repeti aceleasi miscari, treci la treaba! Cum am spus si mai sus, nu are rost sa faci genuflexiuni daca tu ai venit sa tragi pentru piept.

2. Aerobic

numarul 2

Exercitiile de tip aerobic sunt foarte folositoare si isi au rolul lor. Sunt oameni pentru care astfel de exercitii sunt foarte indicate. La fel cum sunt oameni pentru care exercitiile de tip aerobic sunt aproape inutile. Adica nu trebuie sa alergi pe banda 20 minute ca sa iti pui sangele in miscare. E cam acelasi lucru cu a urca scarile pana la sala in viteza. O incalzire adevarata e aceea in care pui la treaba muschii pe care urmeaza sa-i fortezi tragand apoi de fiare. Exemplu: daca vrei sa lucrezi picioarele incalzeste-te direct la aparat setand aparatul pe un grad de dificultate mic si creste-l treptat.

1. Vorbesti

numarul 1

A discuta despre un set de exercitii este una, poate fi chiar motivational, insa a sta de povesti si barfe este cu totul altceva. Este adevarat ca sala de forta poate fi un loc de intalnire, cate poti vedea cu amici, ca aveti multe lururi in comun, insa asta te distrage de la motivul principal pentru care esti acolo: sa depui efort! Orice set de exercitii are nevoie de o pauza, in care sa-ti  revii si sa-ti reglezi respiratia, poate sa schimbi o impresie, insa a sta de palavrageli la sala nu face decat sa iti distraga atentia si sa te faca sa pierzi vremea, lungind inutil exercitiile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.