Toata lumea stie ca este extrem de simplu sa dai o fuga pana la MC Donalds, KFC sau chiar la saormeria din colt si pentru cativa lei sa iti asiguri pranzul sau cina. In conditiile acestea cine si-ar mai pregati acasa o salata de spanac? Pare cat se poate de normal insa la fel de normale sunt si ultimele date statistice care arata ca obezitatea inregistreaza in Romania o crestere alarmanta, iar bolile de inima sunt principalul pericol cauzator de moarte. Daca va pasa ce mancati si va ganditi si la viitorul vostru, gasiti mai jos un top 5 al celor mai sanatoase alimente, care in timp va pot salva viata:

5. Ovazul

ovaz

In general ovazul este in cadrat la categoria cerealelor integrale. Diferenta fata de cerealele obisnuite este aceea ca cerealele integrale contin toate substanele nutritive, inclusiv taratele, dar si vitameinele B, E, antioxidanti si fibre. Adica tot ce poate fi mai bun pentru organism. Consumat dimineata, la micul dejun, ovazul elibereaza in organism o fibra numita beta-glucan, care are efecte pozitive asupra colesterolului din corp. In timp, acest aliment poate preveni cu succes bolile de inima. Studiile arata ca ovazul reuseste, in timp, sa scada nivelul colesterolului din organism cu pana la 18 procente.

4. Vinul rosu

numarul 4

Consumat CU MODERATIE vinul rosu poateface minuni pentru inima si tensiunea arteriala. Totul datorita antioxidantilor pe care ii contine si in special datorita unei substante numita ”resveratrol”. Gasita in extractul de struguri, acesta substanta are efecte pozitive asupra inimii dar si asupra nivelului colesterolului din organism. Mai mult decat atat, studiile arata ca resveratrolul lupta impotriva cheagurilor de sange din artere si previne astfel aparitia blocajurilor arteriale precum si a atacurilor de inima.

3. Spanacul

numarul 3

Spanacul, ca si multe alte legume verzi (salata verde, loboda), contine acid folic sau viramina B9. La copiii nou-nascuti lispa acidului folic din organism este vinovata de aparitia malformatiilor ale coloanei vertebrale. La adulti, lipsa acidului folic din corp are efecte asupra inimii, controland homocisteina din sânge. Un nivel ridicat al homocisteinei în sânge poate duce la atacuri de cord, prin urmare, un consum frecvent de spanac duce direct la prevenirea lor. Iar la modul general, consumul vegetalelor ajuta la reducerea tensiunii arteriale si la reglarea ei.

2. Migdalele

numarul 2

Migdalele sunt pline de grasimi monosaturate, fibre, magneziu, proteine, si o cantitate de calciu egalata de cantitatea din sapte nuci. Dietele cu migdale arata ca ajuta semnificativ la scaderea colesterolului, a tensiunii, chiar a greutatii si inlocuiesc cu succes carbohidratii. Personalele care sufera de diabet zaharat ar trebui sa consume zilnic migdale deorece au un efect pozitiv asupra nivelului de glucoza din sange. Si, stiti care este cel mai mare avantaj al migdalelor? Se gasesc destul de usor prin supermarketuri, au un gust bun si sunt usor de luat dupa voi, chiar si la birou.

Pe de alta parte, consumati moderat pentru ca migdalele si nucile in general sunt foarte bogate in calorii. Ca o conluzie, o ceasca de migdale pe zi este suficient.

1. Somonul

numarul 1

Corpul uman foloseste grasimile Omega 3 continute in carnea de somon si alti pesti de apa rece pentru a produce substante antiinflamatoare. Iar cum oboseala cronica este asociata in mod direct cu substantele antiinflamatoare, a consuma peste, somon in special, este un fel de panaceu. Sunt o multime de studii stiintifice cu privire la carnea de somon, toate ducand la aceasi concluzie: cei care consuma carne de somon nu sufera de oboseala. Carnea de somon mai contine triptofanul, un aminoacid esential care stimuleaza productia de serotonina (96% din necesarul zinic) si vitamina D, care mentine normal nivelul de calciu si de fosfor din organism (94% din necesarul zilnic). Urmeaza acizii grasi omega 3, care, in 100 de grame de carne de somon, asigura 80% din necesarul zilnic. Si nu in ultimul rand: seleniul, proteinele, vitamina B3 (niacina), vitamina B12 (cobalamina), fosforul, magneziul si vitamina B6 (piridoxina).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.