SANATATE & FITNESS

Top ZECE mituri despre fitness total gresite

Internetul este plin de teorii care se contrazic intre ele, nu ai idee ce sa mai crezi ca fiind adevarat. In ceea ce priveste fitnesul, acest domeniu este si el plin de astfel de teorii. Iata zece astfel de teorii din lumea fitnessului total gresite, potrivit celor de la fitnessmagazine.com:

10. Daca faci abdomene reduci grasimea abdominala

abs

Poti sa faci abdomene pana cand ajungi la epuizare, dar este posibil sa nu slabesti. Explicatia se regaseste in faptul ca, atunci cand ai un procent mare de grasime corporala, acea grasime este distribuita uniform, nu doar in zona abdomenului. Pentru a avea un abdomen de invidiat trebuie ca mai intai sa reduci grasimea in general, iar mai apoi te poti concentra doar pe acea zona a corpului tau.

9. Fructele fresh sunt mai bune decat cele inghetate

fruits-and-vegetables-safety-use-934934

De fapt nu, fructele fresh, pana ajung in supermarket, dureaza aproximativ doua saptamani, avand in vedere transportul si depozitarea acestora. In acel timp, aceste fructe pot pierde o multime de nutrienti, in special vitamina C.

De cealalta parte, fructele inghetate, sunt culese si inghetate imediat, chiar atunci cand sunt cele mai proaspete.

8. Greutatile suplimentare in timp ce faci cardio te ajuta sa slabesti mai repede

cardio-controversy_a

Exista o mica urma de adevar in acest mit, dar nu atat de mare incat sa merite efortul. Te ajuta sa arzi un pic mai multe calorii, dar in acelasi timp acest plus al intensitatii antrenamentului poate conduce la accidentari. Cu alte cuvinte, riscurile sunt peste beneficii. O alternativa este aceea de a mari viteza cu care alergi sau nivelul de rezistenta in cazul bicicletei.

7. Alergatul este contraintuitiv in acumularea de masa musculara 

running-wallpaper-41

Se pare ca o sa trebuiasca sa-ti gasesti alt antrenor personal. Alergatul nu afecteaza deloc acumularea de masa musculara, dar, acest lucru in cazul in care doresti sa acumulezi masa musculara intr-un mod dramatic. Depinde de felul antrenamentului, alergatul are mai mult sau mai putine beneficii, dar nu este un impediment in acumularea de masa musculara.

6. O baie fierbinte previne febra musculara

polar bear club

De fapt, apa rece este optiunea de preferat dupa un antrenament istovitor.

Atunci cand te antrenezi, vasele de sange se dilata si raman asa aproximativ o ora dupa antrenament. Durerea apare atunci cand acidul lactic ajunge in muschii tai prin vasele dilatate. Apa rece ajuta vasele sanguine sa se contracte, astfel o cantitate mai mica de acid lactic care o sa ajunga in muschii tai.

5.  Sutienele de sport sunt utile doar pentru a preveni durerea provocata de sarituri

1627901_4

Este ceva mai mult decat atat, sutienele acestea previn durerea provocata de sarituri, dar in acelasi timp previn si disconfortul creat de miscarea continua a sanilor in timpul alergarii, ligamentul Cooper putand fi destul de afectat in acest proces.

4. Trasul de fiare te face imens

Strength-Training-Bench

Daca ai evitat sa tragi de fiare pana acum de teama de a deveni incredibilul Hulk, nu trebuie sa mai fie un motiv de ingrijorare de acum incolo. De fapt, antramentele cu greutati te ajuta sa slabesti mai repede si tin la distanta grasimea pe termen lung. Iar un alt aspect este reprezentat de faptul ca barbatii dispun de testosteron, hormonul de crestere in proportii mult mai mari decat femeile, asa ca, nu ai motive de ingrijorare.

3. Dieta vegetariana este mai buna decat dieta care include carne

vegetarian-diet

Sigur, consumul de legume este un obicei foarte sanatos, dar, eliminarea in intregime a unei intregi grupe de alimente nu este o idee foarte buna. Carnea este o sursa foarte importanta de fier, mineral care ne asigura energia fizica si cea mentala si in plus, ajuta la producerea de enzime care lupta impotriva infectiilor. Deasemenea lipsa acestui mineral de preduspune mai mult la aparitia depresiilor.

Vegetarienii isi asigura necesarul de fier prin consumul de linte, fasole boabe, cereale si branza tofu, dar in orice caz, lipsesc proteinele.

2. Strechingul inainte de antrenament este crucial in prevenirea accidentarilor

Sportswoman stretching

Strechingul inaintea unui antrenament cu greutati nu este cea mai buna solutie, acesta iti destabilizeaza muschii inaintea antrenamentului si nu-ti mareste cursa miscarilor. In loc de streching, pune-ti sangele in miscare printr-o simpla incalzire.

1. Consumul de apa te ajuta sa slabesti

drink-water-cover-model-11052012-de2

O multime de surse sustin ideea potrivit careia apa este potiunea miraculoasa care te poate ajuta sa slabesti. Adevarul este altul, nu exista studii care demonstreaza aceste teorii.  Un alt mit este reprezentat de teoria potrivit careia ar trebui sa bei opt pahare pe zi. Nici aceasta teorie nu este adevarata, un adult ar trebui sa bea apa atunci cand intervine senzatia de sete, sau pe cat posibil sa evite acea senzatie, poti fi mai mult de opt pahare sau pot fi mai putin.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide