SANATATE & FITNESS

Top ZECE suplimente care ajuta la retentia musculara

Exista multe alternative in afara steroizilor care te pot ajuta sa acumulezi masa musculara, chiar alternative sanatoase. Combinarea unui stil de viata sanatos cu cateva dintre urmatoarele suplimente iti pot oferi rezultatele la care ai visat de o viata. Iata un top zece al celor mai bune suplimente care te pot ajuta sa acumulezi cat mai multa masa musculara, potrivit celor de la askmen.com:

10. Multivitamine

open-uri20130318-27097-2rhg8y

Ce este?

O pastila sau o tableta care contine toate vitaminele si mineralele esentiale necesare unei sanatati de invidiat.

Care sunt beneficiile?

Majoritatea alimentelor, in special cele procesate, sunt foarte sarace in vitamine si minerale. Multe procese chimice ale corpului nostru depind de aceste vitamine si minerale, inclusiv procesele de acumulare musculara. Prin lipsa chiar si a unei vitamine, rezultatele tale pot suferi dramatic.

De exemplu, deficienta de fier, poate duce la stari de oboseala si o lipsa de energie. Daca ai o carenta de vitamine din complexul de B-uri, simptomele pot apare sub forma de crampe musculare, oboseala si slabiciune. Lipsa seleniului din organism poate cauza dureri musculare.

Care este dozajul?

O tableta pe zi.

Atentionari speciale: Ca la orice medicament, nu depasiti doza zilnica recomandata de o tableta pe zi.

9. Ceaiul Verde

Black iron asian teapot with sprigs of mint for tea

Ce este?

Ceaiul verde este plin de antioxidanti si are multe alte beneficii.

Care sunt beneficiile?

Fiind un termogenic, precum cafeaua, ceaiul verde imbunatateste functionarea metabolismului, ajuta la mentinera masei musculare si la lupta impotriva tesuturilor de grasime. Acesta poate fi consumat in combinatie cu cafeaua pentru o lupta eficienta impotriva kilogramelor in plus.

Care este dozajul?

In general ceaiul verde se gaseste la pliculete, iar un plicule la o singura cana este suficient. Ceaiul verde poate fi gasit si in produsele de slabit si suplimente de energie.

Atentionari speciale: Ceaiul verde nu prezinta efecte adverse in general. Acesta contine cafeina, asa ca, excesul poate cauza palpitatii ale inimii si cresterea tensiunii arteriale. Nu exagerati in speranta ca o slabiti de pe o zi pe alta.

8. Ulei de seminte de in

flaxseeds

Ce este?

Uleiul de in este un ulei natural extras din planta cu acelasi nume. Acesta contine acizi grasi esentiali omega3, 6 si 9, vitamine din complexul B, potasiu, lecitina, magneziu, fibre, proteine si zinc. Acestea sunt mai bogate in acizi grasi decat pestele cu 50%.

Care sunt beneficiile?

Dincolo de alte beneficii, stimuleaza regenerarea celulelor, imbunatateste metabolismul, ajuta la recuperarea musculara, stimuleaza capacitatea organismului de a produce energie si ajuta oamenii care sufera de obezitate sa scape de kilogramele in plus.

Care este dozajul?

Minim 1 gram de ulei de seminte de in, fie in forma pura, fie sub forma de pastile. O si mai buna obtiune o reprezinta adaugarea de seminte in salata ta.

Atentionari speciale: Studiile au aratat ca, consumare de pana la 30 de grame de seminte de in zilnic nu produce efecte adverse. Nu depasi aceasta limita, deoarece studiile nu au demonstrat efectele in cazul cantitatilor mai mari.

7. Cafeina

NoDoz_caffeine_tablets_on_black

Ce este?

Nu este nevoie sa va spune ce este, probabil o consumati in fiecare dimineata sub forma de cafea sau de ceai verde.

Care sunt beneficiile?

Daca substantele care ard grasimile sunt prea intense pentru tine, incearca simpla cafeina. Cafeina elibereaza acizii grasi in sange, ajutandu-te astfel sa slabesti mai repede.

Care este dozajul?

­­­­Poti consuma cateva cesti de cafea inainte de antrenament, dar o tableta de 200 de mg de cafeina este mai eficienta decat o cafea.

Atentionari speciale: Felul care organismul reactioneaza la cafeina, difera de la persoana la persoana, dar este bine de evitat situatia in care cafeaua iti ofera palpitatii. Nu exagerati crezand ca veti slabi mai repede, dezavantajele sunt mai mari decat avantajele.

6. Suplimente de ardere a grasimilor fara efedrina

conjugated-linoleic-acid-fat-burner

Ce este?

Suplimentele de ardere a grasimilor sunt pe baza de cafeine sau efedrina. Efedrina a fost interzisa in Statele Unite datorita efectelor adverse pe care aceasta le produce, precum atacul de cord. Ca raspuns, companiile produc acum versiuni fara efedrina a acestor suplimente.

Care sunt beneficiile?

Formula noua a acestor suplimente te ajuta sa slabesti fara sa-ti afecteze presiunea sanguina. Majoritatea conti extracte de ceai verde si un amino acid numit tirosina.

Care este dozajul?

Acestea se gasesc sub forma de pastile, iar in general acestea se administreaza cate o pastila, sau doua, dimineata, alaturi de foarte multa apa.

Atentionari speciale: Nu depasiti dozele recomandate de producator, efectele adverse inca exista chiar daca principala substanta vinovata, efedrina, nu se afla printre ingrediente.

5. Carbohidrati

complex-carbohydrates

Ce este?

Carbohidratii sunt esentiali in retentia musculara. Asigura-te ca incluzi in alimentatia ta carbohidrati complecsi precum orezul sau legumele.

Care sunt beneficiile?

Cu toate ca este adevarat ca acei simpli carbohidrati nu te vor ajuta foarte mult si te vor ajuta sa te ingrasi, insa, acestia sunt cei care te vor ajuta sa castigi in masa musculara si sa ti-o menti. Cu toate ca proteinele raman de baza atunci cand discutam despre masa musculara, carbohidratii te ajuta sa-ti menti acea masa acumulata.

Care este dozajul?

Carbohidratii ar trebui sa reprezinte 50-60% din alimentatia ta zilnica.

Atentionari speciale: Daca te rezumi la carbohidrati complecsi si la cei simpli precum fructele, legumele si iaurtul nu trebuie sa ai motive de ingrijorare.

4. Pudra de proteine

Protein-Shake-2.22

Ce este?

Pudra de proteine, dupa cum spune si numele, este un praf ce poate fi amestecat cu lapte sau cu apa si este o sursa importanta de proteine si nutrienti.

Care sunt beneficiile?

Proteinele sunt esentiale in procesul de acumulare in masa musculara si in mentinerea acesteia. Avand in vedere ca trebuie sa consumi patru sau cinci mese pe zi atunci cand ai antrenamente serioase, proteinele pudra sunt o solutie eficienta si la indemana pentru a-ti suplimenta alimentatia.

Care este dozajul?

Dozajul depinde de felul produsului, dar in cazul in care te antrenezi serios le poti folosi zilnic.

Atentionari speciale: Ca si in cazul celorlalte produse de acest fel, daca respecti recomandarile nu trebuie sa-ti faci motive de ingrijorare.

3. Creatina

creatine-2

Ce este?

In ciuda credintei populare, creatina este o substanta secretata in mod natural de catre organismul uman si are un rol important in productia de energie.

Care sunt beneficiile?

Creatina imbunatateste performatele sportive, reduce oboseala ce apare dupa antrenament si intareste forta muschilor. Aceasta este eficienta si in retentia musculara si in acumularea de masa musculara.

Care este dozajul?

Se incepe cu o doza de 15 pana la 30 de g zilnic, separata in 2 sau 3 doze, pe o durata de trei sau patru zile, iar mai apoi se reduce dozajul la 2 pana la 5 grame zilnic.

Atentionari speciale: Daca dozajul este respectat, creatina nu prezinta efecte adverse, cu toate ca, daca aveti probleme cu rinichii este de evitat, avand in vedere ca metabolizarea acesteia este facuta la nivelul acestora.

2. Crom picolinat

Colorful-Chrome-Pills

Ce este?

Forma comercializata a mineralului numit crom

Care sunt beneficiile?

Cromul picolinat te ajuta sa slabesti fara sa pierzi masa musculara.

Care este dozajul?

Dozajul este de 50 pana la 200 de micrograme zilnic.

Atentionari speciale: Evitati sa depasiti doza zilnica recomandata pentru a evita toxicitatea acestuia. Diabeticii nu au motive de ingrijorare, acesta regland nivelul zaharului din sange.

1. Glutamina

676806_1_xxl-l-glutamin

Ce este?

Glutamina este cel mai intalnit amino acid din corpul omenesc.

Care sunt beneficiile?

Glutamina ajuta la refacerea si recuperarea tesutului muscular, intareste sistemul imunitar si imbunatateste secretia hormonilor de crestere.

Care este dozajul?

Dozajul este de aproximativ 10 g zilnic in prima saptamana, iar mai apoi poate creste pana la 20 de g.

Atentionari speciale: Depasirea dozei zilnice recomandata poate cauza tulburari intestinale.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide