SANATATE & FITNESS

ZECE alimente care iti poti schimba starea de spirit

Cu toate ca majoritatea dintre noi de cele mai multe ori nu ne alegem alimentele pe care urmeaza sa le mancam in functie de nevoile psihice si fizice, exista o multitudine de motive pentru care ar trebui sa facem acest lucru.  Mintea si corpul sunt foarte strans legate intre ele, un corp sanatos rezultant intr-o minte fericita. Iata zece alimente, potrivit celor de la realbuzz.com, care iti pot schimba starea de spirit:

10. Rosiile

Flash-lit_macro_Tomatoes

Un studiu al celor de la Universitatea de Medicina din Tianjin au demonstrat ca persoanele care consuma rosii de doua ori, pana la de sase ori pe saptamana, sunt mai putin predispuse la aparitia depresiilor cu pana la 46%, in comparatie cu persoanele care consuma rosii ocazional. Oamenii de stiinta au presupus ca acest efect se datoreaza antioxidantului pe care orsiile i-l contin, numit licopen.

9. Ulei de peste

omega-3-supplement1

Acizii grasi omega3 sunt foarte importanti pentru mentinerea sanatatii pielii noastre, a ochilor, iar noi studii stiintifice demonstreaza efectul pe care acesti acizi grasi i-l au asupra dispozitiei si starii de spirit. Un studiu condus de cercetatorii Universitatii din Pittsburg a demonstrat faptul ca participantii la studiu care aveau un nivel scazut de omega3 erau predispusi la schimbari de dispozitie si la o atitudine negativa fata de cei care nu aveau aceasta carenta.

8. Avocado

avocado-04

Daca te simti un pic trist sau ai probleme legate de anxietate sau teama, avocado iti poate schimba starea in care te afli aproape imediat. Avocado sunt o foarte buna sursa de folati, iar studiile demosntreaza ca una dintre cauzele aparitiei anxietatii este o carenta in acesti nutrienti. Deasemenea, avocado este o foarte buna sursa de acizi grasi esentiali.

7. Ciocolata

1.3.1.3_1

Ciocolata este foarte bine cunoscuta ca un aliment care iti poate schimba dispozitia, dar se pare ca proprietatile acesteia de a iti schimba dispozitia trec dincolo de gustul acesteia.  Ciocolata este foarte bogata in substante cu proprietati de imbunatatire a dispozitiei, inclusiv magneziu. Ciocolata este una dintre alimentele care pot reduce simptomele depresiei.

6. Alunele de padure

alune-de-padure-coapte_resize

Alunele de padure sunt foarte bogate in acizi grasi Omega3, vitamina B6 si triptofan. Deasemenea sunt o foarte buna sursa de folati, carenta acestora fiind una dintre cauzele principale ale depresiei. Alunele de padure, nu iti pot imbunatati numai starea de spirit, dar acestea iti pot induce starea de satietate foarte rapid fiind benefice in curele de slabire.

5. Alunele braziliene

Brazil_nuts

Acestea sunt o foarte buna sursa de seleniu, iar o singura aluna iti poate oferi necesarul zilnic de care ai nevoie. Studiile au demonstrat ca acest mineral este esential in prevenirea depresiei si in tratarea acesteia.

4. Iaurtul

Yogurt

Iaurtul este o foarte buna sursa din care poti asimila amino-acidul esential triptofan, amino-acid ce ajuta la stimularea secretiei de serotonina la nivelul creierului. Deasemenea, studiile au demonstrat ca bacteriile probiotice care se afla in iaurt pot scadea simptomele depresiei si ale anxietatii.

3. Cafeaua

coffee mocha

Cu toate ca parerile sunt impartite, studiile au demonstrat ca, in cazul femeilor, cafeaua poate fi un mod prin care isi pot imbunatati starea de spirit si dispozitia zilnica. Studiile au demosntrat ca o cana de cafea zilnica iti poate reduce riscul aparitiei depresiei cu pana la 20%.

2. Complex de B-uri

B_vitamin_supplement_tablets

Vitaminele din complexul B sunt extrem de importante pentru functionarea normala a creierului si pentru stimularea secretiei de serotonina. Cele mai importante vitamine din compexul de vitamine B sunt vitaminele B12 si B6.

1. Bananele

Bananas

Bananele sunt o foarte buna sursa de triptofan, nutrient ce iti poate imbunatatii dispozitia, poate facilita relaxarea si iti poate imbunatatii increderea in tine. Deasemenea, bananele sunt foarte bogate in magneziu, minerale ce faciliteaza relaxarea si vitamina B6, vitamina ce poate trata simtomele depresiei. Deasemenea, bananele sunt foarte bogate in carbohidrati care stimuleaza productia de serotonina, hormonul fericirii.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide