SANATATE & FITNESS

ZECE alimente eficiente in lupta contra stresului

Stresul si presiunea exterioara cauzata de responsabilitati poate cauza dereglarea functionarii in limite normale a organismului si a organelor sale. Avand in vedere ca traim intr-o era a companiilor farmaceutice si a pastilelor magice, putina lume cunoaste faptul ca nutritia joaca un rol extrem de important in tratarea stresului. Iata zece alimente, potrivit celor de la listdose.com, eficiente in lupta contra stresului:

10. Portocalele

portocala-main

Portocalele contin vitamina C din belsug si o mica cantitate de magneziu, calciu si potasiu. Aceste fructe sunt cunoscute pentru proprietatea lor de a reduce presiunea sanguina si reglarea nivelurilor de cortizol dupa situatiile stresante. Aceste fructe ar trebui consumate zilnic deoarece acestea intaresc sistemul imunitar si reduc, cum am mai spus, cortizolul, hormonul de stres. Situatiile stresante afecteaza celulele cerebrale dar aceste fructe au proprietatea de a le regenera. Alte fructe cu proprietati similare sunt varza de bruxelles, broccoli, ardeiul verde si ardeiul rosu.

9. Spanacul

Spinach_2337460b

Aceasta leguma are proprietati anti-stres incredibile. Spanacul este foarte bogat in magneziu si reprezinta o leguma esentiala a unei diete sanatoase. Deficienta de magneziu poate cauza oboseala si dureri de cap. O cana de spanac iti ofera 40% din necesarul zilnic de magneziu. Magneziul reduce nivelul de stres al organismului.

8. Iaurtul

Yogurt

Iaurtul este cea mai buna alegere dintre toate felurile de lactate. Iaurtul iti prelungeste speranta de viata si este un alimente esential pentru starea ta generala de sanatate. Este esential pentru persoanele care au probleme digestive, si este un distrugator de stres. Se cunoaste faptul ca stresul este cauza principala a reducerii activitatii metabolice ale organismului si a degradarii centrilor nervosi ai organismului. Un studiu recent a demosntrat ca iaurtul probiotic poate sustine functionarea creierului la parametrii normali, iar persoanele care consuma iaurt sunt mai putin predispuse la anxietate si depresie.

7. Somonul

salmon-is-rich-in-protein

Un studiu al metabolismului persoanelor care sufera de diabet, a demonstrat faptul ca acizi grasi esentiali omega3 reduc riscul cresterii cortizolului si a adrenalinei. Deasemenea, omega3 ajuta la prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Alte surse de acizi grasi omega3 sunt boabele de soia, semintele de in si alunele.

6. Cartofii dulci

NCI5_POTATO

Cartofii dulci sunt foarte bogati in vitamine si minerale precum vitamina C, vitamina D, vitamina B6, fier si magneziu. Acestia sunt alimentul perfect pentru combaterea stresului datorita continutului acestor vitamine si minerale. Acestia ajuta la intarirea sistemului imunitar si sunt responsabili de mentinerea sanatatii sistemului nervos, mentinerea energiei fizice si psihice si a sanatatii pielii.

5. Avocado

avocado-04

Avocado este un fruct foarte bogat in 14 minerale si acizi grasi esentiali foarte necesari pentru mentinerea unei stari generale de sanatate. Datorita continutului vitaminelor din complexul B acest fruct ajuta la mentinerea sanatatii sistemului nervos central. Deasemenea este foarte bogat in grasimi mono-neasaturate si potasiu, nutrienti ce ajuta la scaderea tensiunii arteriale si reducerea hipertensiuni provocata de stres. Deasemenea, avocado ajuta la cresterea secretiei de serotonina, hormonul fericirii.

4. Castravetii

Green-Cucumber-green-34692067-3456-2304

Castravetii sunt o leguma foarte des intalnita in bucataria romaneasca si merita sa fie pretuiti datorita proprietatilor de reducere a stresului. Acestia sunt foarte bogati in carbohidrati si nu contin grasimi, ceea ce inseamna ca iti ofera energie fara sa acumulezi grasime. Suna bine, nu?

3. Scoici

110

Scoicile pot fi consumate cu un pic de suc de lamaie, in supe sau cu paste. De retinut este faptul ca acestea, consumate in cantitati mari pot ridica nivelul colesterolului persoanelor care au probleme deja cu acest aspect al sanatatii. Scoicile sunt foarte bogate in vitaminele din complexul B, ceea ce face ca acestea sa-ti reduca stresul instantaneu.

2. Migdale

almonds-health-food

Migdalele sunt foarte  bogate in vitamina B2, vitamina E, Magneziu si Zing. Magneziul si Vitamina B, cum am mentionat si mai devreme ajuta la cresterea productiei de serotonina, zincul ajuta la eliminarea efectelor negative ale stresului, iar vitamina E actioneaza precum un antioxidant distrugand radicalii liberi.

1. Capsiuni invelite in ciocolata

dark-chocolate-strawberries-2

Nu avem nevoie de niciun motiv stiintific pentru a trece aceasta delicatesa pe primul loc. Singurul motiv pentru care nu a-i manca aceste delicioase capsiuni invelite in ciocolata ar putea reprezenta o alergie. Probabil te vei ingrasa un pic, dar te vei simti mai bine decat te simteai mai devreme.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide