SANATATE & FITNESS

ZECE obiceiuri ale atletilor de elita

Se spune ca, atunci cand doresti sa ai succes intr-un domeniu, este bine sa modelezi alte persoane care au excelat in domeniul respectiv. “Suntem ceea ce facem in mod repetat. Excelenta, prin urmare, nu este un act, ci o obisnuinta” a spus Aristotel. Iata top zece obiceiuri ale atletilor de elita, potrivit celor de la askmen.com:

10. Vizioneaza succesul

pictures.4ever.eu-usain-bolt-runner-163600

Majoritatea atletilor de elita recunosc faptul ca un mare aspect in atingerea performantelor are legatura cu psihicul. Nu este o noutate sa ca spunem ca majoritatea petrec foarte mult timp pregatindu-se psihic o mare parte din timp. Multi dintre acestia, dupa un succes, declara ca au vizualizat acel succes inainte sa se intample. Jucandu-se cu aceste “filme mentale”, acestia nu numai ca isi imbunatatesc performantele, acestia isi calmeaza sistemul nervos si mintea. Cu cat vizualizarile sunt mai clare, cu atat mai mare este impactul acestora.

9. Racirea dupa antrenament

kobebryant11

Dupa cum incalzirea se efectueaza la inceputul antrenamentui, racirea este activitatea ce se desfasoara dupa antrenament. Atletii efectueaza activitati specifice dupa antrenamente pentru a isi pune in functiune procesele organismului de recuperare. Atletii tineri nu au intotdeauna nevoie de aceasta practica de dupa antrenament, dar cei mai in varsta, apeleaza la aceste procedee adesea, pentru reducerea temperaturii corpului si a-si limpezi mintea.

8. Consuma bauturi destinate sportivilor

creatine-2

Performantele maxime sunt strans legate de hidratarea optima si de alimentarea cu energie a organismului. Atletii consuma aceste bauturi deoarece le ofera energia de care au nevoie, acestea continand carbohidrati si electroliti usor digestibili. In plus, consumand aceste bauturi nu au parte de acele scaderi bruste de energie, atat de cunoscute de oamenii sedentari.

7. Se identifica cu succesul

Messi

Nimic nu-ti va reduce sansele de succes mai mult decat o gaura in increderea de sine. Fiecare greseala reprezinta o lectie, nu reprezinta un motiv de ingrijorare sau un motiv pentru care sa-ti repeti acea greseala de multe ori in minte. Acestia, cand fac greseli, uita de ele instant. Acestia se identifica doar cu succesul, actual si cel din trecut.

6. Antrenament dupa competitie

image-2010-12-4-8096746-56-atletism

Multi atleti se antreneaza imediat dupa o competitie. Aceasta poate este o surpriza pentru multi dintre noi, dar acestia, in plin sezon incearca sa-si patreze imbunatatirile pe care le-au acumulat in extra-sezon.

5. Alimentatia – inainte si dupa antrenament

shutterstock_71362633

Asigurarea unei alimentatii potrivite inainte si dupa antrenament are un impact major asupra performantelor si recuperarii acestora. Alimentatia pe care o consuma inaintea antrenamentului trebuie sa le ofere acestora energie. Astfel de alimente sunt orezul, proteinele din carne si legume. Alimentatia de dupa antrenament consta in alimentarea organismului cu carbohidrati pentru a recupera energia pierduta in timpul antrenamentului. Laptele este unul dintre cele mai importante alimente care te pot ajuta sa te recuperezi dupa un antrenament intens.

4. Un somn de calitate

ManSleeping1

Somnul ofera corpului ocazia de a se recupera, de a reface tesutul muscular si de a reface echilibrul psihic. Intr-o societate care plaseaza o importanta superioara asupra muncii brute, nu asupra celei de o calitate superioara, importanta somnului este trecuta cu vederea. Atletii adorm la ora fixa si se trezesc la ora fixa in fiecare zi. In timpul perioadelor de antrenament intens acestia dorm un pic si dupa-amiaza daca este necesar.

3. Urmeaza un program de antrenament personalizat

fapt1

Majoritatea atletilor beneficiaza de constanta atentie a unui antrenor de fitness. Acestia urmeaza instructiunile antrenorilor, iar beneficiul consta in faptul ca antrenorii isi pot da seama mai usor de slabiciunile atletilor, indrumandu-i in directia corecta.

2. Seteaza scopuri

url

Nimic nu asigura succesul pe termen lung, mai mult decat fixarea unor scopuri si constanta in atingerea acestora. Atletii fac asta foarte des. Scopurile pot fi legate de performanta sau legate de obiceiuri. Un scop poate suna cam asa: “o sa consum de fiecare data dupa antrenament un shake de proteine” sau “o sa pasez corect in proportie de 75% azi”. In timp ce scopurile legate de performanta depind de factori exeriori, cele legate de obiceiuri depind de factori sub controlul acestora.

1. Lucreaza cu antrenori

Personal_trainer_showing_a_client_how_to_exercise_the_right_way_and_educating_them_along_the_way

Atletii dispun de beneficiul de a avea foarte multi antrenori in jurul lor, specializati pe diverse aspecte ale vietii sportive. Antrenorii sunt cei care fac aproape tot posibil. Acestia ajuta atletii sa nu se abata de la scopurile lor si sa mentina o eticheta si o conduita sportiva impecabila.

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide