Bellu si Bitang critica MINISTERUL: Nu poti face performanta cu salariu de 900 de lei!

747

belluOctavian Bellu si Mariana Bitang, prezenti, miercuri, la festivitatea de premiere a delegatiei Romaniei de la CE de gimnastica, au solicitat MTS modificarea legislatiei privind remuneratia antrenorilor loturilor nationale, considerand anormale salariile actuale in cuantum de 900 de lei.

Antrenoarea Mariana Bitang a declarat ca Federatia Romana de Gimnastica nu are cadrul legislativ pentru a oferi salarii decente antrenorilor. „Contractul nostru a incetat in august 2012. Normal ar fi sa se creeze un cadru legal pentru ca fiecare federatie sa isi poata plati in limita decenta antrenorii. Federatia este extrem de limitata de capitolele legale care sunt in vigoare acum. Deci trebuie ceva modificat pentru ca dansii te pot angaja acum pe un salariu de 900, 1.200 de lei, ceva de genul acesta. Nu am facut munca patriotica (n,.r. – la europene), am facut un lucru normal, fara a cere nimanui nimic in schimb. Dar noi nu pledam aici neaparat pentru noi, este vorba despre colegii nostri mai tineri care vor prelua stafeta de la noi in viitorul apropiat si nu este firesc ca ei sa munceasca pe salarii de 900, 1.200 sau 1.500”, a spus Bitang.

Ea a tinut sa mentioneze ca vina nu apartine ministrului Tineretului si Sportului sau Federatiei Romane de Gimnastica.  „Nu e normal sa gasim vinovati in curtea ministerului sau a federatiei. Este o problema de vid legislativ. Daca domnul ministru se va tine de cuvant si va finaliza aceasta modificare legislativa cu siguranta toti cei din lumea sportului vor fi mult mai multumiti. Repet, nu este nici vina ministrului si nici a Federatiei Romane de Gimnastica, doar ca nu au cadru legal pentru a ne plati. Acest lucru speram sa se faca intr-un interval scurt de timp” , a adaugat antrenoarea.