Micul dejun poate fi startul unei zile perfecte din punct de vedere nutritiv si energic, motiv pentru care preferintele expertilor nutritionisti privind cea mai importanta masa a zilei pot fi un model perfect si usor de urmat pentru cei care isi doresc o alimentatie mai sanatoasa.

In ceea ce priveste prima masa a zilei, cercetatorii considera ca persoanele care consuma micul dejun cu regularitate se simt mai alerte, sunt mai putin predispuse la obezitate si sunt mai sanatoase in general, prezentand chiar un risc redus de diabet si de boli cardiace, scrie Huffington Post, citat de Mediafax.

Desi importanta micului dejun este cel mai probabil cunoscuta de toata lumea, nu oricine are timp in fiecare dimineata sa includa alimente cu adevarat nutritive la inceputul zilei. Recomandarile urmatoare constituie preferintele unor experti in alimentatie pentru micul dejun, alese pe principiul „rapid si nutritiv”:

10. Unt de migdale cu paine prajita si fructe proaspete

numarul 10

Nutritionistul Dawn Jackson Blatner recunoaste ca are patru tipuri preferate de mic dejun:

– Terci de ovaz cu nuci/ seminte si fructe proaspete taiate bucati, in special potrivit pentru „diminetile infometate”

– Bautura „smoothie” verde, pentru diminetile dupa serile cu cine bogate sau pentru cele foarte calde

– Tofu cu sos pesto, omleta cu spanac si paine din faina integrala, recomandat pentru diminetile cu mai mult timp liber

– Unt de migdale pe paine prajita din faina integrala, alaturi de fructe proaspete, potrivit pentru o dimineata pe fuga.
9. Omleta in pita

numarul 9

„Unul dintre mic-dejunurile mele preferate consta in omleta din doua oua preparata in doar o lingurita de ulei de masline”, explica Elizabeth M. Ward. „Tai in jumatate o pita din faina integrala de 15 centimetri si umplu fiecare bucata cu jumatate din omleta. Acopar ouale cu aproximativ 30 de grame de branza rasa si sos.”

Nutritionistul, care mentioneaza ca odata a adaugat o mandarina, spune ca micul ei dejun trebuie sa contina cate o doza din fiecare grupa de alimente: cereale integrale, lactate si fructe si in jur de 20 de grame de proteine.

8. Pizza-chifla englezeasca

numarul 8

Cum se prepara, potrivit nutritionistului Joy Bauer: Taie pe jumatate o chifla din faina integrala si pune partile la prajit. Acopera fiecare jumatate cu sos de rosii, cu branza mozarella semi-degresata rasa si un praf de piper rosu. Se pun la cuptor si se coc la foc mic pana cand branza se topeste.

7. Unt de arahide si smoothie de banane

numarul 7

Susan Mitchell, nutritionist si doctorand, are de ales intre doua retete de mic dejun. Prima consta intr-o bautura „smoothie” facuta din: lapte degresat, iaurt grecesc slab, banana inghetata, una sau doua linguri de seminte de in si una sau doua linguri de unt de arahide sau de migdale si gheata.

A doua reteta consta intr-o vafa din cereale integrale facuta in casa, cu unt de arahide si completata cu afine proaspete si un pahar de lapte degresat.

6. Omleta cu branza cheddar si rosii

numarul 6

Elisa Zeid recomanda trei retete de mic dejun ca fiind favoritele ei: paine din faina integrala si un ou preparat ca omleta cu branza cheddar si felii de grapefruit; biscuiti din cereale integrale si o bucata de branza cheddar, alaturi de felii de grapefruit; un castron de cereale cu lapte.

„Pentru cereale sugerez un tip cu cel putin trei pana la cinci grame de fibre pe portie si nu mai mult de dublul acestei cantitati de zahar. Adaugarea de fructe proaspete de padure si / sau nuci sau seminte si lapte fara grasimi contribuie cu multe grupe de alimente si nutrienti cheie care sa te mentina satul si sa te porneasca dimineata.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here