1miearDaca te-ai hotarat sa slabesti de sarbatori, dieta cu miere iti vine in ajutor. Mierea este alcatuita dintr-o combinatie de zaharuri naturale, poate declansa modificari metabolice care neutralizeaza pofta de dulciuri.

In urma unor cercetari efectuate timp de mai multi ani, nutritionistul britanic Mike McInnes a descoperit ca inlocuirea zaharului cu miere in timpul zilei si adaugarea unei lingurite cu miere intr-o bautura calda inainte de culcare neutralizeaza mecanismele cerebrale responsabile pentru pofta de dulciuri, citat de dailymail.co.uk.

Nutritionistul britanic a pus astfel la punct o dieta cu miere care nu exclude din planul zilnic gustarile si deserturile interzise de obicei in alte cure de slabire.

Premisa de la care a pornit Mike McInnes pentru conceperea acestei diete este aceea ca majoritatea persoanelor care nu reusesc sa slabeasca, desi se supun unor programe draconice de slabit, consuma prea mult zahar si alimente procesate.

„Chiar si asa-zisele alimente cu continut redus de grasimi sunt adeseori pline de zaharuri ascunse sau faina alba. Acest lucru inseamna ca nivelul de zaharuri din organism este la cote maxime intreaga zi”, afirma nutritionistul britanic.

Corpul regleaza excesul de zaharuri prin eliberarea de insulina, care o filtreaza din sange si o depoziteaza ca grasime.

Prin urmare, Mike McInnes a stabilit o serie de reguli simple ale dietei cu miere, considerate „reguli de aur”, si care, daca vor fi respectate, vor duce la pierderea unui kilogram pe saptamana.

– Inlocuiti zaharul cu mierea

Desi, in cele mai multe cure de slabire, alimentele grase sunt considerate dusmanul numarul 1, tot mai multe cercetari au ajuns la concluzia ca principalul vinovat pentru obezitate este zaharul, fiecare gram de zahar consumat fiind metabolizat in doua grame de grasime corporala.

Renuntati prin urmare la zahar si la indulcitorii artificiali, inclusiv la alimentele care contin zahar „ascuns”, pe care producatorii il adauga pentru a indulci produsele alimentare, cum ar fi pizza semipreparata si sosurile pentru paste.

Dimineata, beti un pahar cu apa calda in care ati adaugat doua lingurite de miere. Folositi miere pentru a indulci ceaiul si cafeaua, si chiar la gatit – mierea este de doua ori mai dulce decat zaharul, asadar injumatatiti cantitatile.

– Renuntati la alimentele bogate in sare, zahar si grasimi

Alegeti alimentele cu adevarat hranitoare – cereale integrale, fructe si legume, peste, carne slaba – si renuntati la gustarile bogate in zahar, la cipsuri si bauturi acidulate, la alimente prajite si procesate, meniuri de fast-food si la produse de patiserie.

– Alegeti carbohidrati nerafinati

Painea integrala, pastele si orezul brun sunt bogate in fibre, favorizeaza digestia, sunt procesate mai lent in organism si mentin astfel mai mult timp senzatia de satietate.

– Fara carbohidrati o zi pe saptamana

Incepeti saptamana cu o zi fara paine, paste, produse fainoase, cartofi, orez si cereale, iar nivelul de insulina va scadea considerabil.

– Renuntati la cartofi

Renuntarea la cartofi, indiferent de modul in care sunt preparati, accelereaza simtitor pierderea in greutate. Psihologii au descoperit ca regula renuntarii totale este mai usor de urmat decat formule mai ambigue, cum ar fi dietele ce prevad renuntarea la cartofi prajiti, dar permit cartofii fierti sau piure.

– Consumati proteine la fiecare masa

Proteinele prelungesc senzatia de satietate si mentin energia musculara. Alegeti proteine slabe pentru reducerea nivelului caloric si alegeti peste, pui, carne slaba de porc si de vita sau oua. Surse vegetale de proteine sunt humusul, untul de arahide, lintea, fasolea si leguminoasele.

– Fructe si legume cat cuprinde

Incercati sa includeti in dieta zilnica sase portii zilnice de fructe si legume, bogate in fibre si vitamine.

– Alegeti produse lactate nedegresate

Studiile au aratat ca iaurtul integral satura mult mai bine decat cel degresat, iar alegerea ideala este iaurtul bio – delicios daca adaugati o lingurita de miere. Pentru a tine sub control numarul de calorii, nu consumati mai mult de o cutiuta de iaurt sau de branza proaspata. De asemenea, nu beti mai mult de 500 ml de lapte pe zi.

Sursa: mediafax.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here