S-au aflat vinovatii pentru scandalul de la Volkswagen.

Michael Horn, seful diviziei americane a Volkswagen, a declarat ca implementarea dispozitivului de pacalire a emisiilor a fost decisa de o echipa de ingineri, nu de managerii companiei.

Michael Horn, seful operatiunilor Volkswagen in Statele Unite ale Americii, a declarat in fata unei comisii din Congresul SUA ca responsabilitatea utilizarii unui dispozitiv de pacalire a testelor de emisii apartine echipei de ingineri care a proiectat si implementat sistemul. Horn a respins ideea ca dispozitivul a fost implementat la cererea conducerii companiei, inginerii specializati pe partea de software fiind singurii responsabili ai acestei situatii. Șeful operatiunilor Volkswagen din SUA le-a declarat autoritatilor ca s-ar putea sa aiba nevoie de mai multi ani pentru a putea repara toate masinile vandute in SUA care au fost afectate de scandalul Dieselgate. Pe respectiva piata, un numar mic de masini poate fi reparat doar printr-o actualizare software.

Intrebat de anchetatori cu privire la marimea echipei de ingineri responsabila de implementarea sistemului de pacalire a emisiilor, Michael Horn a prezentat mai multe raspunsuri, de la ”cativa” la ”trei”. Directorul operatiunilor Volkswagen din SUA a recunoscut ulterior in fata reprezentantilor congresului ca nu cunoaste numarul exact al angajatilor responsaibli, dar a precizat ca un numar de ingineri au fost suspendati in posturile lor pe fondul acestei fraude care a afectat increderea consumatorilor in compania germana.

Joan Claybrook,, a declarat intr-un interviu pentru Los Angeles Times ca nu este convinsa de explicatiile lui Horn. Un alt expert al industriei auto citat de LA Times, James Womack, si-a exprimat indoilelile cu privire la posibilitatea ca un grup mic de indivizi sa fie singurul responsabil de scandalul Dieselgate: „Te pune pe ganduri faptul ca o decizie a unei echipe mici a dus la implementarea unui soft care a ajuns in 11 miliaone de masini si intreaga companie nu stia nimic despre acesta”, a declarat Womack.

Majoritatea masinilor vandute in SUA care sunt afectate de scandalul Dieselgate ar putea avea nevoie de modificari tehnice semnificative. Acestea ar putea include si montarea de sisteme care folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Cele mai vechi modele vizate de acest scandal sunt si cele care au nevoie de cele mai multe modificari.
sursa: automarket.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here