FOTBAL+

Steaua scoate la lumina mizeria masuratorilor de AUDIENTA de la Kantar Media!

Steaua scoate la lumina mizeria masuratorilor de AUDIENTA de la Kantar Media!Meciul Steaua-Gaz Metan, transmis de Look TV a stabilit o premiera istorica in audientele TV daca ne luam dupa masuratorile de la Kantar Media care arata rating si market share aproape zero pentru acest eveniment.

Adica doar cateva sute de persoane din Bucuresti au urmarit la televizor meciul echipei campioane.

„O aberatie”, ne spune un cunoscut analist media, care explica, pentru „ring”, cum se poate ajunge la o astfel de contraperformanta.

Kantar Media a furnizat, zilele trecute, audientele TV inregistrate la meciurile disputate in etapa a VII-a din Liga I. A surprins imediat faptul ca Steaua, cea mai iubita echipa de club din Romania, a fost urmarita in fiecare minut al transmisiunii TV, conform cifrelor oficiale, de circa 500-600 de oameni la nivel urban. Ziarul „ring” a solicitat unui research analist sa interpreteze datele prelucrate de Kantar – divizia de cercetare a grupului mondial de comunicare WPP -, concluzia fiind ca e imposibil ca cifrele din studiu sa fie conforme cu realitatea. O chestie foarte simpla, de interpretare logica. „Daca se poate crede ca meciul Steaua-Gaz Metan Medias a avut doar 1.000 de privitori din mediul urban din Romania, adica din Bucuresti, Ploiesti, Medias s.a.m.d., atunci eu nu am ce sa mai spun. E complet aberant. In conditiile in care audienta totala a meciului asta, la nivelul intregii tari, este de circa 118.000 de oameni si, din acestia, doar 1.000 de la oras l-au vazut la televizor!!!… Sa fim seriosi”.

O situatie imposibila

Cum apar aceste cifre.

„Fenomenul e acesta: sunt 1.200-1.300 de people meter la nivel national care sunt distribuite in casele oamenilor, pe baza unui esantion reprezentativ facut sociologic. Acestea au fost distribuite inainte ca oamenii sa se aboneze pentru a vedea fotbal la UPC sau la alte companii. Daca 1.100 dintre cei care au telecomenzile astea s-ar fi abonat la Look TV, atunci meciul cu pricina ar fi avut audienta de 10 puncte. Mai mare chiar decat numarul de abonati. O alta aberatie… Dar daca pe panelul asta au prins doar 10 care s-au abonat la Look TV, atunci rezulta audienta zero. Concluzia este ca panelul in momentul acesta nu poate surprinde audienta pentru ca nu e calibrat pe asa ceva. E foarte logic. La oras, cei de la Look TV i-au nimerit exact pe cei care nu aveau aparate de masura in case. Din aceste cifre ale Kantar Media rezulta ca 100-200 de bucuresteni s-au uitat la Steaua. E aberant. Explicatia ar fi ca esantionul a fost calibrat, reprezentativ, sociologic, profesionist, dar inainte de a se face abonamentele pentru posturile care transmit fotbalul din Liga I. Ar trebui facut ceva, dar acum nu se poate schimba nimic. E o situatie noua pentru audientele din Romania”, sustine sursa noastra.

Cum se foloseste people meter

Audientele TV se masoara pe un esantion reprezentativ pentru populatia Romaniei, care are un aparat – people meter – ce se da impreuna cu un TV ce are o telecomanda. Fiecare membru al familiei are un buton pe care trebuie sa-l apese atunci cand foloseste televizorul. Aparatul care citeste ce se schimba cu telecomanda (si care in prealabil stie pe ce canale sunt posturile) memoreaza aceste date. Acesta este legat si la linia telefonica, iar din cand in cand, noaptea, este apelat de calculatorul firmei ce masoara audienta si descarca informatiile din el. 117.898 de persoane din toata tara au urmarit meciul Steaua-Gaz Metan la televizor.

Sursa: ziarulring.ro

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP