Suveica drepturilor TV la Euro 2012: TVR plateste meciuri de mana a doua! Dolce incaseaza bani pe cele mai tari partide!

1260

TVR a cedat o parte din drepturile de difuzare a meciurilor de la Euro 2012 catre Dolce Sport pentru o suma de 3 milioane de euro, potrivit ProSport, care il citeaza pe Cristian Nitulescu, membru in Consiliul de Administratie demis al Televiziunii Romane.

Potrivit ProSport , contractul prin care TVR a cedat o parte din drepturile de difuzare a meciurilor catre Dolce Sport a incins milioane de oameni care nu mai au acces la o treime din partide, intre care unele de top, ca Italia – Spania si Franta – Anglia. 12 meciuri din faza grupelor sunt transmise in exclusivitate de Dolce, in timp ce sferturile, semifinalele si finala sunt difuzate simultan de TVR si Dolce, mai scrie publicatia.

„TVR a platit 9,3 milioane de euro pentru acest Campionat European, deci aproximativ 300.000 de euro pe meci. Cu toate acestea, in primele zile nu transmite meciul cel mai important”, a spus Cristian Nitulescu.

Potrivit acestuia, in urma incheierii contractului cu Dolce Sport, cele 12 meciuri care nu vor fi transmise in direct de TVR ar fi trebuit sa valoreze, la media platita, 3,6 milioane de euro. „Cu toate acestea, TVR incaseaza doar 3 milioane de euro. Mai mult, in acesti bani intra si 100 de ore de la Jocurile Olimpice de vara, si meciuri de la Campionatul Mondial din 2014”, a spus Nitulescu.

 

Pe de alta parte, conform contractului, TVR trebuie sa primeasca in trei ani 51 de meciuri din Liga I. „Pana acum, a difuzat unul singur, dar mai sunt doi ani pentru 50 de meciuri”, spune Nitulescu.

 

El mai spune ca acest contract de sublicentiere a fost semnat fara ca membrii Consiliului de Administratie al TVR sa-l fi vazut. „Doar presedintele (fostul presedinte al TVR, Alexandru Lazescu, n.r.) l-a aprobat. Am cerut o ancheta, am trimis catre presedinte si premier. Din punctul meu de vedere, o treaba penala. Mi se pare jaf”, sustine Cristian Nitulescu.

 

Potrivit ProSport, si cea de-a doua parte in contractul de sublicentiere, Dolce Sport, a raspuns la randu-i controversei: „Acordul dintre Dolce Sport si TVR nu este nici primul, nici ultimul, am mai anuntat pana acum astfel de colaborari cu Pro TV si Digi Sport. (…) Pretul platit pentru preluarea meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal a fost unul corect, avand o valoare semnificativa, in concordanta cu conditiile si practica de pe piata si tinand cont de reglementarile in vigoare UEFA, EBU si ale altor foruri”.

 

Pe de alta parte, Alexandru Lazescu – care a fost demis marti de Parlament – a declarat la audierile din Comisiile de Cultura ca nu a facut „cu bucurie” sublicentierea drepturilor de retransmisie a meciurilor pentru Euro 2012 catre Dolce Sport, televiziunea detinuta de Romtelecom. „Am avut discutii cu principalii posibili interesati, pana la urma, oferta a fost aleasa pe considerente strict de interes pentru televiziunea publica”, a spus el.

 

„Din cele 12 meciuri sublicentiate, patru se desfasurau oricum in acelasi timp. Am facut-o ca sa mai micsoram povara TVR. Pana acum au intrat in TVR 1,5 milioane de euro. Am facut economii de peste jumatate de milion de euro la cheltuielile legate de transmisie”, a spus Lazescu, subliniind ca sublicentierea nu s-au facut prin nicio firma „tampon”, ci direct cu Romtelecom. „Totul s-a facut extrem de transparent. Am incercat sa obtinem un acord cat mai bun, am facut cu buna credinta din dorinta de a aduce beneficii televiziunii”, a spus Lazescu.

Televiziunea Romana are datorii acumulate – din 2005 pana la sfarsitul lui 2011 – catre bugetul de stat in valoare de 272.699.000 lei. Din cauza acestor datorii, pe 22 mai, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a blocat in totalitate conturile operationale ale Televiziunii Romane.

Marti, Consiliul de Administratie al TVR, in frunte cu Alexandru Lazescu, presedintele-director general al Televiziunii Romane, a fost demis de Parlament, care a respins raportul de activitate al televiziunii pe anul 2011. In functia de director general interimar al TVR a fost numit Radu Calin Cristea.