TOP 10 alimente BANALE si complet NESANATOASE!

1760

Mancaruri uleioase, fast-food si multa maioneza, cam acestea sunt cateva din principalele mancaruri nesanatoase care ne vin in mine cand ne gandim la ce ar trebui sa evitam. Din pacate, exista o multime de alte alimente complet nesanatoase dar banale, la care cu greu ne-am gandi. Gasiti mai jos un top zece al celor mai nesanatoase alimente obisnuite.

10. Pop-corn la microunde

numarul 10

Nu exista nimic mai usor de facut cand vine vorba de stat in fata televizorului sau la un film. Si sa recunoastem, este pop-corn, ce ar putea fi in neregula la el? Ei bine, pentru a se pastra foarte mult timp ”floricelele” la microunde contin o serie de substante chimice care pot afecta aparatul reproducator si cresc riscul aparitiei cancerului. In schimb, puteti pregati pop-corn in stilul clasic, cu foarte putin ulei intr-o tigarie acoperita. Este la fel de bun la gust dar mult mai sanatos.

9. Carnea de vita

numarul 9

Cand mergem sa cumparam carne putini dintre noi se intreaba cum au fost crescute acele animale care ajung in farfuria noastra. Pentru a putea asigura necesarul tot mai mare cerut de industria alimentara, majoritatea vitelor sunt hranite cu hormoni de crestere. Acesti hormoni maresc masa musculara a animalelor in timp ce scad continutul de nutrimente, precum Vitamina E, calciu sau potasiu. Indicat ar fi sa cititi cu atentie eticheta si sa cautati carne de vita ecologica, sau de la animale hranite natural.

8. Cartofii non-organici

numarul 8

In general, cand vine vorba despre alimente modificate genetic, tindem sa ne gadim ca in Romania nu prea avem problema aceasta. Amintiti-va de cartofii din fast-food-urile de la coltul strazii, sau cei din marile lanturi de magazine alimentare, cu origine americana. Plus ca, si in Romania agricultura la nivel industrial creste de la an la an iar utilizarea fungicidelor, pesticidelor si ierbicidelor devine tot mai comuna. Ori tot ce se termina in ”-icid” inseamna, mai mult sau mai putin, toxic.

7. Laptele ”imbunatatit” cu arome

numarul 7

Mai cititi o data punctul noua. Vitele hranite cu hormoni vor produce lapte cu substante mai putin naturale. Iar aceste substante afecteaza colonul, prostata si cresc riscul aparitiei cancerului mamar. Si toate acestea fara sa amintim de celebra deja ”aflatoxina” sau alte substante toxice declarate. Solutia ar fi sa cititi cu atentie eticheta si sa alegeti un lapte cat mai natural.

6. Prajitura cu branza

numarul 6

La un gramaj obisnuit in orice cofetarie, o prajiturica cu braza – celebra cheesecake – contine 29 grame de grasimi saturate. Apoi, problema numarul doi: este atat de delicioasa incat putini se pot abtine la doar una. Daca vreti sa mancati sanatos alegeti un iaurt natural cu cateva fructe prospete.

5. Supele la plic sau la conserva

Food - Tomato Soup

Ca sa fim cinstiti, cele mai mute supe la plic sau cele la conserva sunt de-a dreptul delicioase. Din pacate, pentru a se pastra foarte mult timp au un continut ridicat de sodiu care afecteaza direct persoanele cu probleme de tensiune arteriala sau pe cele care au probleme cu inima. Solutia ar fi foarte simpla, este nevoie doar de putina voita: faceti-va singuri supa! Este mult, mult mai usor decat pare la prima vedere.

4. Sunca

numarul 4

O feliutia prajita dimineata, langa un ou fiert, la micul dejun este ok. Mai multe sunt daunatoare. Si sunt atat de gustoase incat e greu sa te limitezi la doar cateva. Inutil sa va mai spunem ca sunca are cantitati foarte mari de calorii si grasimi. Ideal ar fi sa inlocuiti ”sunculita” cu o bucata de carne de vita ecologica, cum spuneam mai sus. Sau sa va limitati la doar o bucatica .

3. Rosiile la conserva

numarul 3

Rosiile la conserva cu facute cu ajutorul unei substante numite BPA (bisephenol-A), dovedita de specialisti ca are un efect direct asupra aparitiei diabetului sau a afectiunilor legate de inima. La barbati, o cantitate ridicata de BPA in organism afecteaza calitatea spermei si a aparatului reproducator. Ca sa evitati aceste ”neplaceri” folositi rosii proaspete!

2. Pestele de ”ferma”

numarul 2

In strainatate sunt populare asa zisele ferme de somon. In Romania se dezvolta mult pastravariile. In amebele cazuri, din cauza substantelor cu care sunt hraniti pestii, calitatea carnii lor scade extrem de mult in comparatie cu pestii care cresc natural. De cele mai mult ori mancam peste pentru continutul ridicat de fosfor si omega 3. Ori pestele de ferma nu prea mai este bogat deloc in aceste substante.

1.Cartofii prajiti

numarul 1

Reconoasteti: mai e cineva care nu stia ca nu sunt deloc sanatosi?! Cu toate acestea sunt unitati alimentare care practic numai din asta traiesc. Pe scurt, cartofii prajiti au o valoare nutritiva extrem de scazuta si un continut de grasimi foarte ridicat. Mancati pe propriul risc! Alternativa este sa va faceti singuri – sau sa comandati la restaurant – cartofi copti la cuptor. Cu putin sos de usturoi sunt deliciosi.