TOP 10 SECRETE pentru mersul la sala! Cum reusesc unii sa se mentina in forma?

2002

Nu mai este niciun secret ca pentru a ajunge sa fii in forma, dar si sa ramai in forma, trebuie sa depui efort serios. Ca sa nu mai spunem ca pentru cei mai multi dintre noi este greu si sa ne dam jos din pat. Prin urmare, oamenii care merg des la sala si sa mentin in forma cum reusesc?  Vedeti mai jos un top zece la secretelor pentru mers la sala!

10. Fii consecvent

People Exercising at a Gymnasium

Este probabil cel mai important sfat dar si cel mai greu de urmat. Nu trebuie sa fii rapid, nu trebuie sa ”rupi” aparatele sau sa uimesti pe toata lumea din sala cu forta ta, trebuie doar sa fii consecvent si sa mergi constant, preferabil de trei ori pe saptamana. Doar asa o sa vezi rezultate si o sa ramai in forma. Internetul este plin de marturii ale unor oameni care au slabit foarte mult si totul multumita consecventei lor.

9. Urmeaza un program

numarul 9

Un studiu din 2012 al American Council on Exercise – niste specialisti americani in fitness – realizat pe 1000 de subiecti dintre care majoritatea antrenori de fitness, a scos la iveala trei idei scurte si clare. Iata-le: chiar si un atrenament de 20 de minute pe zi, de doua ori pe saptamana, care sa includa tot corpul, este practic si util; schimba grupele de muschi dupa diecare doua minute (alearga 2 minute, trage la bara doua minte, impinge cu picioarele 2 minute etc.) ; mai mult cardio ajuta intreg corpul (alergare usoara, mers alert, exercitii tip cardio).

8. Stabileste-ti teluri palpapile

numarul 8

Nu-ti propune sa ajungi ca Schwarzenneger in trei luni si apoi demoralizeaza-te ca nu ai ajuns la aceste rezultate. Propune-ti mai mult scopuri care tin de sanatatea intregului corp, apoi teluri care tin de modul in care arati. Cele doua sunt strict legate una de alta. Inainte de a-ti propune sa ridici o bara de 150 de kilograme propune-ti sa fii in forma si sa mergi mai des la sala.

7. Gaseste-ti un prieten

numarul 7

Este foarte important sa ai pe cineva cu care sa mergi la sala. Daca nu ai chef sa mergi azi poate are el si va incurajati reciproc. Apoi, odata ajuns, conteaza in timpul exercitiilor sa va ajutati unul pe altul sau chiar sa faceti mici intreceri in care sa incercati sa va depasiti limitele. Unii atleti de performanta se antreneaza cu concurenti ”falsi” doar pentru a se motiva si a-i incerca sa-i depaseasca.

6. Fa-ti un program pe stilul tau de viata

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ti se pare ca ai un program prea incarcat pentru a mai ajunge si la sala? Sau crezi ca ai prea multe treburi la lucru sau in familie? Stabileste-ti singur un program astfel incat sa ajungi la sala atunci cand poti, cum poti. Si aminteste-ti ca nu conteaza un echipament super tehnologizat pentru a face sport, corpul uman are nevoie de miscare si de exercitii, nu de bani cheltuiti aiurea. Poti face exercitii si acasa, in cartier, in parc, oriunde, important este sa faci!

5. Fii fericit!

numarul 5

Daca te duci plictisit si fara niciun chef nici rezultatele nu o sa vina prea usor. Daca iti place un sport practica acel sport decat sa faci cardio, sau du-te si alearga in parc daca nu te simti bine la sala, printre straini. Joca fotbal sau tenis cu prietenii! Este foarte important sa te simti bine in timp ce faci sport, asa ca alege-ti cu grija exercitiile.

4. Fii cu ochi pe ceas!

numarul 4

Pe ceasul tau biologic! Pentru a avea rezultate maxime, expertii in fitness ne recomanda sa urmarim cu atentie momentele in care corpul nostru este mai activ si mai predispus la efort (atat in timpul zilei cat si in timpul saptamanii). Daca, spre exemplu, esti genul de persoana care se trezeste devreme dimineata, programeaza-ti ora de sport dimineata. Daca esti mai activ seara, fa sport spre seara, dupa ce termini serviciul. Daca faci exercitii in momentele in care te simti activ vei avea rezultate mai bune.

3. Fii atent la profesionisti

numarul 3

Conteaza foarte mult daca iti permiti sau daca ai acces la un antrenor defitness personal. Sau un specialist in domeniu care sa te urmareasca atent si sa te ghideze exact acolo unde ai nevoie. In plus, unele elemente precum forta, flexibilitatea sau echilibrul, nu pot fi dobandite de oricine, oricum, iar un profesionist va stii exact ce trebuie facut. Daca nu iti permiti un antrenor personal, poti sa ceri doar niste sfaturi de la profesionisti.

2. Inspira-te!

numarul 2

Multi specialisti in domeniu spun ca sportul este o stare de spirit. Iar unul dintre cele mai simple moduri pentru a intra in aceasta stare de spirit este sa te inspiri de la altii. De exemplu, cauta pe internet sfaturi de la altii aflati in situatia ta, sau filmulete pe youtube.com, sau citeste bloguri, in principiu orice te-ar putea inspira sa depui si mai mult efort data viitoarecand mergi la sala.

1. Ai rabdare!

numarul 1

Acesta este cel mai important sfat pe care il ofera toti specialistii in domeniu. Gandeste-te ca si dupa ce vei lua in considerare toate sfaturile din lume si vei stii o multime de secrete, tot vei intampina dificultati, va fi nevoie de mult efort, sudoare si tot corpul tau se va resimti. Prin urmare, ia totul pas cu pas, ai rabdare si bucura-te de rezultate pe masura ce ele apar.