SANATATE & FITNESS

Top NOUA gustari pe care le poti manca dupa antrenament

Mancarea nu este nici pe departe dusmanul tau atunci cand faci eforturi sa intri in forma si sa te mentii astfel. Dieta pe care o asociezi cu sportul joaca un rol cheie in obtinerea de rezultate rapide si durabile. Cu alte cuvinte, o serie de alimente pe care le savurezi dupa antrenament, nu doar cate ajuta sa acumulezi mai multa masa musculara, dar te ajuta sa arzi si mai multe calorii. Iata top noua gustari pe care le poti manca dupa antrenament, potrivit celor de la thepostgame.com:

9. Pui cu legume

chicken stir fry

Puiul este o excelenta sursa de proteine si alti nutrienti foarte importanti precum niacina, o vitamina din complexul B esentiala in functionarea normala a metabolimului. Cu toate ca orezul brun este o optiune mai sanatoasa decat cel alb, dupa un antrenament, vrei sa consumi alimente cu un mare indice caloric. Aceste mancaruri iti vor asigura necesarul de glucoza mult mai repede. Adauga legume trase la tigaie pentru o aroma mai placuta.

9. Humus

hummus

Majoritatea nutritionistilor ne sfatuiesc sa substituim carnea din cand in cand. Humusul este o foarte sanatoasa alternativa a carnii. Humusul este foarte bogat in proteine si carbohidrati.

7. Chifle cu susan si  unt de arahide

bagel2

In timp ce chiflele cu susan sunt foarte bogate in calorii si in carbohidrati, untul de arahide este plin de minerale esentiale precum  potasiul, un electrolit responsabil pentru contractia musculara. Combina-le  pe acestea doua si ai o mica magazie de nutrienti si carbohidrati. Cu toate ca grasimile monosaturate sunt de evitat in timpul exercitiilor, grasimile gasite in untul de arahide sunt esentiale in mentinerea testosteronului, un hormon esential in sintetizarea proteinelor.

6. Fructe uscate, nuci si alune

La_Boqueria-_sweets,_nuts_&_dry_fruits

Nu toata lumea are timpul necesar sa savureze fructele in varianta lor fresh. Pentru barbatii tot timpul in graba, fructele uscate si nucile sunt o solutie foarte simpla. Poti umple o punguta cu astfel de fructe si le poti lua cu tine la sala pentru a le consuma dupa antrenament. Nucile iti vor asigura o doza suficienta de proteine, iar fructele uscate o doza de carbohidrati.

5. Ton si biscuiti digestivi

tuna

Tonul cu biscuti digestivi sunt o gustare perfecta dupa antrenament pentru barbatii care sunt in graba. Tonul este foarte slab in calorii dar este foarte bogat in acizi grasi omega3 si proteine. De partea cealalta, biscuitii sunt o gustare crocanta plina de carbohidrati. Daca poti, evita maioneza, opteaza pentru suc de lamaie, ulei de masline sau mustar.

4. Somon cu piure de cartofi si salata

salmon

Precum tonul, somonul este un alt peste cu foarte mari calitati nutritionale, foarte bogat in proteine si acizi grasi omega3. Adaugand langa acesta piureul de cartofi, o sa-i asiguri corpului tau si necesarul de carbohidrati. Daca vrei, poti inlocui cartofii albi cu cartofii dulci, dar trebuie sa ai in vedere ca acestia din urma sunt mai bogati pe scara indicelui caloric. O mica salata iti v-a asigura necesesarul de vitamine si minerale.

3. Cereale cu lapte

cereal

Cerealele au evoluat semnificativ in privinta calitatilor nutritionale pe care le ofera. Acestea sunt foarte bogate in proteine, carbohidrati, fibre si minerale si vitamine, iar laptele este o sursa foarte digestibila de proteine esentiale. De fapt, cerealele cu lapte pot fi la fel de bune precum bauturile de refacere gasite in salile de sport.

2. Omleta din albus de ou cu spanac

omelette

Dintre toate alimentele, ouale sunt de departe in capul listei mancarurilor foarte bogate in proteine. Proteina din oua este cea mai rapid asimilata dintre toate celelalte proteine. Spanacul, de cealalta parte, ne duce direct cu imaginatia spre un personaj de desenea animate, Popeye. Una dintre cele mai alkaline alimente, spanacul este foarte bogat in fier si o substanta care actioneaza precum un steroid, recent s-a descoperit proprietatea acesteia de a creste performanta cresterii musculare.

1.Smoothie de fructe

making_smoothie

Ceea ce face smoothie-ul sa ocupe o pozitie in locul nostru este versatilitatea acestuia. Mesele lichide sunt foarte usor de digerat si foarte conveniente. Pentru cel mai bun smoothie, amesteca  proteine whey, iaurt, lapte sau lapte de soia, cateva fructe cu indice glicemic mare, precum pepenele sau mango, si banane. Rezultatele vor satisface nevoile celor mai pretentiosi muschi.

 

 

Click pentru a comenta

Lasa un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spre TOP