VIDEO Top 10 semne că TREBUIE să fii mai activ!

1281

fitness_and_balls8752Ai impresia ca duci o viata foarte activa si ca nu-ti mai vezi capul de treburi, de dimineata pana seara? Ajungi tarziu acasa, dupa serviciu, si abia mai timp pentru tine sau pentru iubita? De mers la sala, alergat prin parc sau fitness nici nu mai poate fi vorba. Ei bine, oricat de activi avem impresia ca suntem, corpul nostru ne transmite cu totul si cu totul alte semnale. Trebuie doar sa fim putin mai atenti si sa stim sa le citim. Vedeti mai jos un top zece al celor mai evidente semne ca trebuie sa fim mai activi si sa facem sport.

10. Fara pofta de mancare

Poate parea putin ciudat, dar daca peste zi ne obisnuim sa mancam putin si prost, gen Mc Donalds, covrigi sau fast-food, corpul nostru se obisnuieste treptat cu putine alimente nutritive si nici nu va cere mai mult. Vi s-a intalmplat vreodata sa depuneti un efort fizic, fie ca mergeti la sala, fie ca ajutati un prieten sa care mobila, si sa va simtiti slabiti, dar fara pofta de mancare? Este cel mai bun semn ca nu oferiti organismului ceea ce are nevoie. Stabiliti-va un program zilnic scurt de exercitii fizice si veti vedea cum pofta de mancare va revine. Automat va veti simti si mai sanatosi.

9. E greu sa stai drept

De cate ori vi s-a intamplat sa va spuna vreun coleg de serviciu ca stati cocosati in fata calculatorului? Sau ati observat ca va doare spatele dupa ce va ridicati de la birou? A sta drept, cu fruntea sus si pieptul inainte, este un semn de incredere in sine si un indicator al sanatatii. Totul porneste de la cativa muschi ai spatelui si din partea superioada a corpului, care nefiind folositi se atrofiaza in timp, si va vine tot mai greu sa stati drept. In principiu se poate rezolva cu cateva exercitii fizice simple si scurte, dar este un semn clar ca trebuie sa fiti mai sctiv si mai atenti la organism.

8. Nu transpiri cand depui efort

Lumea are impresia ca transpiratia este un indicator al faptului ca nu esti in cea mai buna forma fizica, insa cu cat esti mai sanatos si corpul tau se simte mai bine cu atat modul natural de racire a organismului functioneaza mai bine. Prin urmare, daca transpiri cand depui efort, este un semn clar ca esti in forma si corpul se autoregleaza singur. Daca nu transpiri ar trebui sa te ingrijorezi ca nu esti suficient de activ.

7. Te dor muschii dupa un mic efort

De cate ori vi s-a intamplat sa faceti putin sport sau un efort fizic si pe urma sa aveti febra musculara? Este cel mai evident semnal ca sunteti iesiti din forma si ca muschii va sunt usor atrofiati, iar orice efort fizic este un stres pentru ei. Incepeti sa faceti mici exercitii fizice, precum genuflxiuni, flotari, abdomene, iar apoi puteti trece chiar la programe mai serioase de mers la sala sau alergat. In orice caz, este un semn cat se poate de evident ca nu sunteti in forma.

6. Te ingrasi incet, dar sigur

Vi s-a intamplat sa observati ca in ultimii ani v-ati ingrasat putin, cate un kilogram, poate doua, pe an? Puteti da vina pe varsta, copii sau casnicie, dar corpul vostru va spune altceva: sunteti iesiti din forma si trebuie sa fiti mai activi. Daca  incepeti sa faceti putin sport sau sa mergeti la sala nu doar ca va veti intari muschii dar veti accelera si metabolismul, adica ardeti mai bine si mai usor caloriile si va mentineti sanatosi. Si, cum spuneam mai sus, va creste si pofta de mancare.

5. Nu poti face 30 de flotari?!

Este cel mai simplu si evident mod pentru a verifica starea de sanatate a organismului. Puneti mana si faceti 30 de flotari, legate. Daca nu puteti, ca barbat, este evident ca sunteti iesit din forma. La femei 20 de flotari sunt suficiente pentru acelasi test. Orice antrenor de fitness va va confirma ca un adult in forma ar trebui sa poata executa, fara probleme, 30 de flotari fara oprire.

4. Variaza nivelul zaharului in sange

Vi s-a intamplat sa va faceti analizele si o data sa iasa intr-un fel, apoi in alt fel? Sau doctorul sa va spuna ca aveti un nivel scazut al zaharului in sange, dupa care nivelul sa creasca fara sa mancati in mod deosebit ceva dulce? Totul tine de modul in care se regleaza organismul si de metabolism. Daca sunteti activi si va mentineti in forma, muschii vostri vor regla automat si nivelul glicemiei, celulele musculare fiind cele in care se depoziteaza glicogenul. Fara un program regulat de exercitii fizice nici dietele nu vor avea efectul scontat.

3. La sfarsitul zilei esti rupt de oboseala

Acesta este iarasi un mit: oamenii cred ca daca esti activ si mai faci si sport sau mergi la sala, la sfarsitul zilei vei fii si mai rupt de oboseala. Dimpotriva, este exact opusul. Daca stai toata ziua la birou sau in masina iar seara te simti extenuat ar trebui sa fii mai activ si sa faci sport si miscare. Orice om care merge frecvent la sala poate confirma faptul ca dupa o ora de sport, chiar si exercitii intense, te simti bine si revigorat, nicidecum rupt de oboseala si sleit de forte.

2. Iti bate inima ca la soarece

Vi s-a intamplat ca dintr-un motiv sau altul (depuneti efort intens foarte rapid, va speriati de ceva sau va emotionati) sa va bata inima foarte rapid iar apoi sa dureze ceva pana va reveniti? Nu tine atat de mult de natura evenimentului pentru care inima a inceput ”sa alerge” ci de starea voastra fizica. Cu cat sunteti mai iesit din forma cu atat inima voastra va reveni la un ritm normal mai greu. Spre exemplu, daca trec 5 -10 minute dupa ce un efort fizic sustinut (un sprint sau un exercitiu intens de cateva minute), si inima voastra nu revine la ritmul obisnuit, in mod clar sunteti iesit din forma si trebuie sa luati masuri.

1.Mereu irascibili si stresati

Contrar asteptarilor, unul dintre cele mai simple si eficiente moduri de a reduce stresul este sa fiti activi. Cu cat sunteti mai stresati sau nervosi, cu atat  mai mult ar trebui sa faceti putin efort fizic pentru a va destinde si relaza putin. Efortul fizic ajuta la eliberarea endrofinelor in organism, substante care dau corpului o stare de bine si anunta creierul ca este momentul sa se relaxeze. Nici macar nu este obligatoriu sa faceti exercitii complexe sau ore intregi de sport, si zece minute sau un sfert de ora de exercitii usoare sunt suficiente pentru a elibera o cantitate indestulatoare de endorfine pentru ca organismul sa se simta bina iar voi sa va simtiti mai relaxati.